کدخبر :253396 پرینت
22 دی 1399 - 02:03

اعمال قوانین جدید واتس‌اپ، باعث کوچ ایرانیان می‌شود؟!

زمزمه‌های اعمال قوانین جدید بر کاربران واتس‌آپ باعث شده است تا مردم جهان رفته‌رفته به سمت پیام‌رسان‌های جدید کوچ کنند، حال سوال اینجاست که کاربران فارسی‌زبان تا چه میزان نسبت به قوانین جدید واتس‌آپ آگاهی دارند و در صورت اطلاع از این قوانین، واکنش آنها نسبت به این نقض حریم خصوصی چگونه خواهد بود و در نهایت آیا کاربران فارسی‌زبان واتس‌آپ هم مسیر عموم کاربران این پیام‌رسان در سایر کشورهای دنیا را خواهند رفت و آیا به دنبال جایگزینی برای این پیام‌رسان خواهند بود؟

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، واتس‌اپ به دلیل آنکه به‌تازگی به مجموعه‌ی فیسبوک پیوسته، طی روزهای اخیر از کاربران خواسته با جمع‌آوری اطلاعاتشان شامل شماره‌تلفن و مکان توسط فیس‌بوک و زیرمجموعه‌های آن موافقت کنند و اگر تا ٨ فوریه با شرایط جدید استفاده از سرویس واتس‌اپ موافقت نکنند، دسترسی به این اپلیکیشن را از دست خواهند داد.

تایید قوانین جدید توسط کاربران واتس‌آپ باعث می‌شود تا اطلاعات فرد در سایر اپلیکیشن‌ها مانند اینستاگرام و فیسبوک نیز به اشتراک گذاشته شود که البته این موضوع در راستای مسائل بازاریابی و تبلیغاتی فیسبوک است.

اعلام خبر قوانین جدید واتس‌اپ و مجبور کردن کاربران به موافقت با آنها، به گسترش هراس در بین افرادی دامن زده که برای ارتباط و تماس با دوستان و بستگان خود به این پیام رسان مراجعه می‌کنند.

هراس کاربران از اینکه اطلاعات‌شان به صورت امن و محرمانه نزد واتس‌اپ نمی‌ماند

واتس‌اپ مدت هاست که با در اختیار داشتن فناوری‌های مهم که به منظور رمزگذاری مکالمات با این اپلیکیشن سازگار شده‌اند، به تعهد خود در زمینه امنیت و حریم خصوصی افتخار می‌کند، اما بیانیه جدید این پیام‌رسان، کاملا برعکس است به هراس و نگرانی دامن زده است؛ هراس از بابت اینکه اطلاعات افراد نه تنها به صورت امن و محرمانه نزد واتس‌اپ نمی‌ماند بلکه با فیس‌بوک به اشتراک گذاشته می‌شود.

در همین راستا برخی فعالان شبکه‌های اجتماعی به کاربران واتس‌اپ پیشنهاد کرده‌اند که به‌جای این پیام‌رسان از سایر اپلیکیشن‌ها استفاده کنند و نمونه‌هایی از آن را هم پیشنهاد داده‌اند.

گزارش‌های دریافتی سیتنا از منابع معتبر حاکی‌ است که هم اکنون واتس‌اپ با داشتن بیش از ۴۷ میلیون کاربر در ایران در صدر پیام‌رسان‌های مورد استفاده‌ی ایرانیان است و تلگرام هم با اختلاف اندکی در جایگاه دوم قرار دارد.

در این شرایط امید می‌رود که ایرانیان نخست نسبت به قوانین جدید واتس‌اپ آگاهی یابند و در صورت عدم تمایل برای تایید این قوانین، با مطالعه و بررسی دقیق سایر پیام‌رسان‌ها به جای دیگری کوچ کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.