کدخبر :307324 پرینت
20 شهریور 1403 - 14:35

بازداشت دو نفر در آمریکا به دلیل استفاده نا مناسب از تلگرام

بر اساس اعلام وزارت دادگستری آمریکا، دو نفر به اتهام استفاده از تلگرام برای تشویق به اقدامات خشونت‌آمیز علیه اقلیت‌ها، مقامات دولتی و زیرساخت‌‌های مهم در آمریکا و با انگیزه ایدئولوژیک برتر بودن سفیدپوستان بازداشت شدند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد که دو نفر به اتهام استفاده از برنامه پیام‌رسان تلگرام برای تشویق به اقدامات خشونت‌آمیز علیه اقلیت‌ها، مقامات دولتی و زیرساخت‌‌های مهم در آمریکا بازداشت شدند.

متهمان به نام دالاس ارین هامبر و متیو رابرت آلیسون با ۱۵ اتهام فدرال در ناحیه شرقی کالیفرنیا روبرو هستند و به گفته دادستان‌ها، انگیزه ایدئولوژیک «برتر بودن سفیدپوستان» را دارند.

اتهامات علیه این دو از جمله شامل درخواست برای انجام جنایات ناشی از نفرت، درخواست برای کشتن مقامات فدرال، پخش راهنمای ساخت بمب، و توطئه برای ارائه حمایت ملموس و غیرملوس از تروریست‌ها است.

هامبر ۳۴ ساله از الک گرو در ایالت کالیفرنیا و آلیسون ۳۷ ساله از شهر بویزی در ایالت آیداهو، اخیرا دستگیر شدند. هنوز مشخص نیست که آیا آنها هر کدام برای خود وکیلی دارند که بتواند از جانب شان صحبت کند یا خیر؟

کیفرخواست صادره آنها را به رهبری گروه فراملی موسوم به «ترورگرام» متهم می‌کند؛ گروهی که در تلگرام فعالیت می‌کند و از ایدئولوژی «برتر بودن سفیدپوستان» و اعمال خشونت از سوی پیروان این ایدئولوژی حمایت می‌کند.

این تجیل‌ها، از جمله شامل حمله ماه گذشته میلادی با چاقو به پنج نفر در خارج از مسجدی در ترکیه یا تجلیل از یک جوان ۱۸ ساله پس از بازداشت در ماه ژوئیه گذشته که به برنامه ریزی برای حمله به یک پست برق برای پیشبرد دیدگاه‌های برتر بودن سفیدپوستان متهم شد، می‌شود.

بر اساس کیفرخواستی که اخیرا از آن رونمایی شد، توصیه‌های این دو نفر به پیروانشان برای ارتکاب خشونت، شامل جملاتی مانند «اکنون اقدام کن» و «به سهم خود عمل کن» بود.

دستیار دادستان کل وزارت دادگستری آمریکا، کریستن کلارک، گفت: «اقدام امروز روشن می‌کند که این وزارتخانه، عاملان جنایت، از جمله کسانی را که پشت صفحه‌های کامپیوتر پنهان می‌شوند و به دنبال انجام خشونت‌هایی با انگیزه‌های تبعیض آمیز هستند، بازخواست خواهد کرد.»

مقامات فرانسه، پاول دوروف بنیانگذار و مدیرعامل پیام‌رسان تلگرام را ماه گذشته میلادی به اتهام اجازه دادن به استفاده از این اپلیکیشن برای «فعالیت‌های مجرمانه» بازداشت کردند. دوروف در پاسخ به این اتهامات گفته است که نباید شخص خودش هدف قرار می‌گرفت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.