کدخبر :205721 پرینت
07 دی 1396 - 13:36

برنامه‌ریزی دیجی‌کالا برای ورود به بازار کشورهای منطقه

محمد‌علی نجفی، شهردار تهران و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از مرکز پردازش دیجی‌کالا واقع در شهرک دانش بازدید کردند. در این بازدید، حمید و سعید محمدی مدیران و مؤسسان دیجی‌کالا و سعید رحمانی رئیس هیئت مدیره دیجی‌کالا حضور داشتند و در مورد دستاوردها، اهداف و چشم‌انداز دیجی‌کالا توضیحاتی ارائه دادند.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، حمید محمدی با اشاره به محبوبیت وب‌سایت دیجی‌کالا گفت: «به طور متوسط روزانه بیش از 2 میلیون کاربر از دیجی‌کالا بازدید می‌کنند و  دیجی‌کالا از پربازدیدترین وبسایت‌های کشور است.»

مدیرعامل دیجی‌کالا از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز و رشد پرشتاب «مرکز فروشندگان» دیجی‌کالا خبر داد و گفت: دیجی‌کالا امروز میزبان بیش از 4000 فروشنده و تولیدکننده در سراسر ایران است؛ فروشندگانی از سراسر ایران که کالاهای خود را برای فروش در دیجی‌کالا قرار می‌دهند و بسیاری از آن‌ها از این طریق توانسته‌اند به کسب و کار خود رونقی بی‌سابقه ببخشند.

یکی از دغدغه‌های دیجی‌کالا، حفاظت از محیط‌زیست و هوای پاک است. به گفته‌ی موسس دیجی‌کالا، فروشگاه اینترنتی دیجی‌کالا با کم کردن نیاز مردم به جابجایی در شهر برای انجام خرید، به میزان چشم‌گیری از انتشار گازهای آلاینده جلوگیری می‌کند و باعث صرفه‌جویی خیلی زیاد در مصرف سوخت می‌شود. دیجی‌کالا همچنین فعالیت‌های زیادی در حوزه‌ی مسئولیت‌های اجتماعی خود انجام داده و در شرایط مختلف، کمک به مردم مناطق زلزله‌زده، کودکان محروم و اقشار نیاز به حمایت را در دستور کار خود قرار داده است.

حمید محمدی در حضور سورنا ستاری و محمدعلی نجفی به کمپین ایران‌ ساخت اشاره کرد و از حمایت دیجی‌کالا از برندها و کالاهای ایرانی گفت. اکنون دیجی‌کالا عرضه‌کننده‌ی محصولات صدها برند ایرانی است و بدین طریق نقشی مهم در حمایت از کالای باکیفیت ایرانی ایفا می‌کند. هم‌اکنون بیش از ۵۰ هزار نوع کالای ساخت داخل در دیجی‌کالا فروخته می‌شود و از ابتدای سال ۹۵، بیش از ۱۰۰ هزار کالای صنایع دستی از این فروشگاه اینترنتی سفارش داده شده است. ۱۶۲ کارگاه صنایع دستی مورد حمایت دیجی‌کالا هستند و از این طریق به بازاری به وسعت کل ایران دسترسی دارند.

در ادامه به فروشگاه اینترنتی لباس دیجی‌استایل و فروشگاه کتاب الکترونیک فدیبو به عنوان زیرمجموعه‌های دیجی‌کالا اشاره شد و حمید محمدی از آینده‌ی دیجی‌کالا و چشم‌انداز حضور در کشورهای همسایه گفت. دیجی‌کالا قصد ورود به بازار کشورهای منطقه را دارد تا از این طریق بتواند بزرگترین تاثیر را در صادرات کالاهای ساخت ایران داشته باشد.

در بخش بعدی حمید محمدی به توسعه‌ی تکنولوژی های لبه در کشور اشاره کرد و افزود: در بخش تکنولوژی‌های نرم‌افزاری دیجی‌کالا بیش از 160 نفر از بهترین فارغ التحصیلان دانشگاه‌های معتبر کشور حضور دارند که با همت آن‌ها حوزه هایی مانند یادگیری ماشین و کلان داده‌ها در حال توسعه است.

در نهایت مدیرعامل دیجی‌کالا چند درخواست مهم از دولت مطرح کرد تا از طریق برآورده شدن آن‌ها، کسب و کارهای آنلاین رونق بیشتری بگیرند. اولین درخواست، عزم جدی برای مبارزه با کالای قاچاق و پیگیری طرح‌هایی از قبیل رجیستری و اجرای کامل آن بود. یکی دیگر از درخواست‌های دیجی‌کالا از دولت، ایجاد کوریدرهای خاص صادرات و واردات ویژه تجارت الکترونیک بود تا بدین طریق مسیر بین‌المللی شدن شرکت‌هایی مانند دیجی کالا هموارتر شود.

در پایان نجفی و ستاری به اتفاق هیئت همراه از بخش‌های مختلف مرکز پردازش دیجی‌کالا دیدن کردند. این مرکز با مساحت ۵۰ هزار متر مربع، ظرفیت انبار کردن ۴ میلیون کالا و ظرفیت پردازش۳۰۰ هزار کالا در روز، بزرگترین مرکز پردازش کالا در خاورمیانه و یکی از مدرن ترین مراکز پردازش کالا در جهان است.

در بازدید از این مرکز، حمید محمدی گزارشی از موقعیت کنونی دیجی‌کالا و برنامه‌های آن ارائه داد. به گفته‌ی حمید محمدی: دیجی‌کالا امروز توانسته 2600 شغل مستقیم ایجاد کند و چشم‌انداز 3 ساله‌ی این شرکت، ایجاد 10.000 شغل مستقیم است. دیجی‌کالا از زمان تاسیس در سال ۱۳۸۵ تاکنون، به طور متوسط رشد سالیانه‌ی ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده است و مطابق پیش‌بینی‌ها ارزش آن تا سال آینده از یک میلیارد دلار عبور می‌کند.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.