کدخبر :189305 پرینت
10 مرداد 1395 - 15:06

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به خبرنگار سیتنا:

از سود خود به نفع مردم صرفنظر کردیم/ با فعال کردن ظرفیت ترانزیت در کشور، درآمدزایی می‌کنیم

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: ما به دنبال این هستیم تا با ایجاد رقابت در عرصه‌ی بین المللی، جذب ظرفیت ترانزیت منطقه‌‌ای و بین المللی داشته باشیم و به عبارتی کسری درآمد شرکت زیرساخت را از فعال سازی ظرفیت ترانزیت جبران کنیم.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس محمد جواد آذری جهرمی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در نشست خبری مراسم رونمایی از سامانه‌ی اندازه گیری و پایش کیفی شبکه‌ی ارتباطات زیرساخت کشور در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون اینکه شرکت ارتباطات زیرساخت که برای کاهش تعرفه‌ی اینترنت از سود سالیانه‌ی 630 میلیارد تومانی صرفنظر کرده است، برای جبران این کسری سود چه برنامه‌ای در دستور کار دارد؟ گفت: ما از سود خود به نفع مردم صرفنظر کردیم و به دنبال این هستیم که با فعال کردن ظرفیت ترانزیت در کشور بتوانیم درآمدزایی کنیم.

وی ادامه داد: ما به دنبال این هستیم تا با ایجاد رقابت در عرصه‌ی بین المللی، جذب ظرفیت ترانزیت منطقه‌‌ای و بین المللی داشته باشیم و به عبارتی کسری درآمد شرکت زیرساخت را از فعال سازی ظرفیت ترانزیت جبران کنیم.

جهرمی افزود: بعد از گشایش‌های که در برجام ایجاد شد این مذاکرات سرعت بیشتری گرفته و طی مذاکراتی هم طی هفته‌ی گذشته با چند سرویس دهنده‌ی خارجی داشتیم امیدواریم بتوانیم طی مدت کوتاهی توافق‌نامه‌های انتقال ترافیک از ایران را امضاء کنیم و به درآمدهای ارزی‌مان بیفزاییم.

مدیرعامل شرکت زیرساخت، گفت: البته باید گفت که با تعدیل قیمت‌ها و کاهش تعرفه، بازار هم بزرگ خواهد شد، رقابت بین سرویس دهنده‌ها هم بیشتر خواهد شد و نهایتا در بازار مخروطی، سود سرویس دهنده‌ها هم بیشتر خواهد شد.

جهرمی افزود: ما به عنوان درآمد پایداری که هزینه‌های شرکت ارتباطات زیرساخت را پوشش دهد به دنبال حوزه‌ی ترانزیت هستیم و به صورت جدی در حال برنامه‌ریزی در این بخش هستیم.

به گزارش خبرنگار سیتنا، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در تکمیل سخنان معاونش، گفت: ما به دنبال هر اقدامی هستیم تا بتوانیم بازار ICT در ایران را بزرگ‌تر کنیم. ما یک درصد جمعیت دنیا را داریم، ولی نتوانستیم از سهم‌مان در بازار بین المللی استفاده کنیم. ما تقریبا از 40 درصد ظرفیتمان در بازار استفاده کردیم و برای استفاده از 60 درصد ظرفیت‌مان می‌توانیم برنامه‌ریزی کنیم. 

واعظی گفت: ما در شرکت زیرساخت هم از رقم سود بالایی صرفنظر کردیم و تخفیف بسیار بزرگی را برای استفاده‌ی کاربران نهایی در نظر گرفتیم؛ چراکه اعتقاد ما به بزرگتر کردن بازار برای استفاده‌ی همگان است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.