کدخبر :15301 پرینت
03 تیر 1393 - 10:41

مدیرعامل رایتل در نشست خبری: تعرفه‎ی مکالمات درون شبکه‎ای رایتل پایین‎ترین نرخ مکالمه در کشور است/ 80 درصد مشترکان اپراتور سوم مشترکان دیتا هستند/ تعرفه‎های اینترنت را تا بیش از 30 درصد کاهش دادیم

متن خبر

مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه در کشورمان، گفت: ما درخواستی از شورای عالی فضای مجازی داریم و آن این که با توجه به این مساله که طی مدتی که دوره انحصار رایتل به شمار می‌رفت ما برای یک سال نتوانستیم این سرویس را ارائه کنیم تا برای ما تمهید ویژه‌ای در نظر بگیرند و پس از ارائه خدمات نسل سه توسط سایر اپراتورها برای دوره‌ای ارائه تماس تصویری در انحصار رایتل باشد.

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس سید مجید صدری در نشست خبری امروز خود ضمن تشکر از وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات برای برقراری رومینگ ملی، گفت: قبل از دکتر واعظی سایر وزاری ارتباطات نیز بسیار علاقه مند به برقراری رومینگ ملی بودند ولی در نهایت با همت وزیر محترم و تاکید ایشان این مساله مرتفع و رومینگ ملی برقرارشد. قدمی که ایشان برای برقراری رومینگ ملی برداشتند در راستای توسعه ملی کشور و استفاده مردمی از تکنولوژی های جدید بود تا بتوانیم در خدمت مردم باشیم که این حرکت در نوع خود بی نظیر است.

 

وی با اشاره به سوال متعدد مشترکان مبنی بر اعمال هزینه‎ی اضافی بر مشترکان در صورت استفاده از رومینگ بین اپراتوری، گفت: رومینگ ملی برای مشترکین هیچ هزینه‌ای نخواهد داشت؛ این امکان در حالت voice برای مردم به صورت رایگان خواهد بود و در صورت استفاده از اینترنت، جایی که مشترک در پوشش رایتل باشد از اینترنت 3G و در مکان هایی که از رومینگ ملی استفاده می‎کند اینترنت را به صورت 2G استفاده خواهد کرد.
 

وی ادامه داد: با این حال ما در تلاشیم که توسعه شبکه خود را با جدیت دنبال کنیم.

 

صدری افزود: بحث بعدی Number portability است که از طرف سازمان تنظیم زمان بندی آن اعلام شده است و امیدواریم همکاری‎های ما با دو اپراتور دیگر با سرعت بیشتری آغاز شود و این کار نیز به انجام برسد.

به گزارش خبرنگار سیتنا، مدیرعامل رایتل در ادامه با اشاره به تغییر تعرفه‌های اپراتور تحت مدیریتش، اظهار کرد: بحث تعرفه‌ها یکی از معضل‌های جدی رایتل بود؛ ما در ابتدا قیمتها را در بسته خود کاهش دادیم اما بعدها برای این که بتوانیم گام دیگری برداریم تعرفه تماس‎ها و اینترنت را نیز از اول تیرماه کاهش دادیم.

وی ادامه داد:‌ در حال حاضر این کاهش قیمت‌ها هم در حوزه مشترکان دائمی و هم در حوزه مشترکان اعتباری اعمال شده و حدود 10 درصد هزینه‌های آنها کاهش یافته و در یک و دو مورد به کف قیمت‌ها رسیده‌ایم. به عنوان مثال اکنون مشترکان دائمی ما برای هر دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای تعرفه 499 ریالی که پایین ترین تعرفه مکالمه کشور است را پرداخت می کنند.

 

وی در ادامه به هزینه‌های اینترنت اشاره کرد و گفت: اینترنت ما نیز پیش از این در حالت آزاد کیلوبایتی نیم ریال قیمت داشت که اکنون این رقم به 0.35 ریال رسیده است و به عبارتی با کاهشی 30 درصدی مواجه شده است که البته بسته‌های اینترنت هزینه‌های کمتری دارند.

به گزارش خبرنگار سیتنا، مدیر عامل اپراتور سوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث رومینگ بین الملل رایتل هم اشاره کرد و گفت: به تازگی موفق شدیم در قالب توافق نامه‌هایی که با اتصالات امارات برقرار کرده‌ایم، رومینگ رایتل را در کشور امارات فعال کنیم و به زودی به واسطه این شرکت با 600 اپراتور دیگر هم مرتبط خواهیم شد و دیگر کاربران می تواند در بسیاری از کشورهای دنیا از رایتل استفاده کنند.

 

صدری بحث پیامک بین‌الملل و وایفای رایتل را از دیگر سرویس‌های اپراتور سوم دانست و اظهار کرد: اگرچه مجوز طرح وایفای ما را کمی دیر ارائه کردند اما به هر حال ما استقبال می کنیم با این وجود در مجوز ذکر شده است که تا پایان دوره انحصار در ظرف یک سال باید کل کشور تحت پوشش شبکه وایفای قرار بگیرد که ما در حال حاضر این طرح به صورت پایلوت در دو شهر قم و مشهد دنبال می کنیم.

 

 

وی ادامه داد: تعداد سیم کارت های فروخته شده رایتل در اولین آمار ارائه شده توسط بنده یک میلیون و 200 هزار بود که در حال حاضر به بالای 3 میلیون رسیده است که بیش از یک میلیون و 700 هزار از آنها فعال و دارای پروفایل مخصوص در شبکه رایتل هستند.

صدری همچنین عنوان کرد: در حوزه مشارکت و شرکت‎های خارجی نیز با دو شرکت مذاکراتی را انجام دادیم که هنوز این مذاکرات ادامه دارد و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد در این زمینه تنها به دنبال سرمایه‌گذاری ‌این شرکتها نیستیم و تلاش داریم از دانش فنی این دوستان نیز بهره بگیریم.

 

وی، ادامه داد: قراردادهای دیگری نیز در دست انجام است که یکی از این قراردادها با مرکز رسانه‎های مجازی تحت نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و قرار است که جوانان از طریق بستر رایتل از دوره‎های آموزشی که برایشان در این مرکز تدارک دیده شده است استفاده نمایند، که  طبق برآورد انجام شده، انتظار می رود که 2 میلیون و 800 هزار نفر از این بستر استفاده کنند.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، مدیر عامل اپراتور سوم در ادامه سخنانش و در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که چه تضیمنی وجود دارد که پس از اجرای طرح رومینگ ملی، اپراتورهای اول و دوم خدمات خود را در اختیار مشترکان رایتل قرار دهند؟ توضیح داد: سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی قطعا بر روی خدماتی که ما و سایر اپراتورها ارائه می‌کنیم نظارت دارد و حتما اپراتورهای دیگر هم اخلاق حرفه‌ای را رعایت کرده و متعهدانه برخورد می کنند.

صدری همچنین عنوان کرد:‌ در حال حاضر 80 درصد مشترکان اپراتور سوم مشترکان دیتا هستند و برای این مشترکان اطلاع رسانی‌ها به طور مناسب صورت می گیرد تا زمانی که از شبکه اپراتور دیگری استفاده می‌کنند، در جریان باشند. به این ترتیب در زمانی که پوشش شبکه رایتل در نقطه‌ای مناسب نباشد برای کاربر اپراتور سوم پیامکی ارسال شده و به او اطلاع داده می‌شود که سرویس او بر روی اپراتورهای دیگر "روم" شده است.

 

مهندس صدری در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا در خصوص میزان انتقال مکالمات مشترکان رایتل بر روی شبکه‎ی سایر اپراتورها، پس از راه‎اندازی رومینگ ملی، گفت: طی 10 روزی که از اجرای طرح رومینگ ملی می گذرد تعداد کاربرانی که تماس آن‌ها بر روی شبکه رومینگ انتقال یافته حدود 100 هزار نفر بوده است.

 

وی، ادامه داد: در حال حاضر یک میلیون و 700 هزار مشترک فعال داریم و در 10 روز گذشته نیز 500 هزار سیم کارت به یک باشگاه هواداری یک تیم ورزشی فروخته‎ایم که پروفایل آنها طبق قرارداد باید طی مدت زمان کوتاهی فعال شود.

 

وی، ادامه داد: تاثیر رومینگ ملی در فروش و رضایتمندی مشتری است؛ ولی اولویت اصلی برای رایتل، رضایتمندی مشتری و مردم است و نه فروش.

 

وی، افزود: در مکان‎هایی که رایتل پوشش دیتای مناسبی دارد برنامه داریم تا با دو اپراتور دیگر رومینگ دوطرفه دیتا داشته باشیم. این کار با همراه اول شروع شده ولی هنوز با ایرانسل به نتیجه نرسیده‎ایم.

به گزارش خبرنگار سیتنا، مدیر عامل اپراتور سوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که درباره آخرین وضعیت تماس‌های تصویری رایتل، گفت:‌ این مساله در شورای عالی فضای مجازی در حال بررسی است و ما امیدواریم در آینده نزدیک امکان برقراری مجدد این تماس‌ها فراهم شود.

صدری ادامه داد: البته ما سرویس‌هایی را هم تعریف کرده‌ایم که به عنوان مثال در قالب آن‌ها اعضای خانواده بتوانند از این سرویس استفاده کنند که البته اجرای این طرح‌ها منوط به صدور مجوز شورای عالی فضای مجازی است.

مدیر عامل اپراتور سوم در ادامه اظهار کرد: البته ما درخواستی هم از شورای عالی فضای مجازی داریم و آن این که با توجه به این مساله که طی مدتی که دوره انحصار رایتل به شمار می‌رفت ما برای یک سال نتوانستیم این سرویس را ارائه کنیم تا برای ما تمهید ویژه‌ای در نظر بگیرند و پس از ارائه خدمات نسل سه توسط سایر اپراتورها برای دوره‌ای ارائه تماس تصویری در انحصار رایتل باشد.

وی همچنین اظهار کرد: تماس تصویری در ابتدای کار به نوعی ویترین رایتل بود حال ممکن است این تصمیم گیری درست یا غلط بوده باشد اما به هر حال این گونه بوده و حال ما امیدواریم که با صدور مجوزها در آینده نزدیک بار دیگر بتوانیم این خدمت را ارائه کنیم.

مدیر عامل اپراتور سوم در بخش دیگری از صحبتهای خود به بحث تعرفه‌های جدید رایتل پرداخت و اظهار کرد: در گذشته برای خطوط دائمی رایتل تعرفه هر دقیقه مکالمه درون شبکه‌ای 555 و هر دقیقه تماس برون شبکه‌ای 625 ریال بود که اکنون این تعرفه‌ها به ترتیب به 499 و 625 ریال تغییر کرده است.

وی درباره تعرفه سیم‌کارت‌های اعتباری رایتل اظهار کرد:‌ در گذشته تعرفه هر دقیقه تماس درون شبکه‌ای این سیم‌کارت‌ها 695 تومان بود که اکنون این رقم به 620 ریال رسیده و در حوزه تماس‌های برون شبکه‌ای هم در شرایطی که پیش ازاین برای هر دقیقه تعرفه 895 ریالی در نظر گرفته می‌شد از ابتدای تیرماه این تعرفه به 852 ریال کاهش پیدا کرده است.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، صدری در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار سیتنا، در خصوص تعادل کیفیت و قیمت اینترنت رایتل، خاطرنشان کرد: طبق قول‎های داده شده قیمت‎ها را کاهش داده‎ایم ولی از آنجایی که شرکت رایتل بیشتر به دنبال کیفیت اینترنت است و بیشتر به خاطر پهنای باند و اینترنت شناخته شده ایم پس به دنبال حفظ کیفیت و ارتقای سرویس اینترنت هستیم.

 

صدری در ادامه با اشاره به هزینه‌های اینترنت رایتل اظهار امیدواری کرد که اپراتور سوم در آینده یک بار دیگر تعرفه‌های خود را کاهش دهد.

 

صدری در این نشست در ارتباط با قیمت اینترنت و استفاده از بسته‌های تخفیفی رایتل هم توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: برای استفاده از اینترنت آزاد تعرفه ما برای هر کیلوبایت نیم ریال بود که اکنون این تعرفه به 0.35 ریال کاهش پیدا کرده است. البته باید این نکته را هم مدنظر داشت در صورتی که مشترک ما بسته تخفیفی فعال کرده باشد و برای دوره‌ای اینترنت او بر روی اپراتورهای دیگر روم شود هزینه استفاده از اینترنت اپراتورهای اول و دوم جداگانه محاسبه می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.