کدخبر :304313 پرینت
23 تیر 1403 - 09:14

کمک مالی ایلان ماسک به کارزار انتخاباتی ترامپ

ایلان ماسک، به یک کمیته اقدام سیاسی به نام America PAC که برای پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فعالیت می‌کند، کمک مالی کرده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است که ایلان ماسک ، میلیاردر مالک شرکت‌های تسلا اسپیس ایکس و شبکه اجتماعی ایکس، به یک کمیته اقدام سیاسی که برای پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا فعالیت می‌کند، کمک مالی کرده است.

ماسک به یک گروه کم‌سابقه به نام America PAC کمک کرده است.

بلومبرگ نوشته است مشخص نیست که ماسک چقدر به این کمیته داده است، اما منابع مطلع این رقم را قابل توجه توصیف کرده‌اند. PAC قرار است فهرست اهداکنندگان کمک‌های مالی به خود را سه روز دیگر، در ۱۵ ژوییه اعلام کند.

به نوشته بلومبرگ، این اقدام تاثیر فزاینده یک غول فناوری را برجسته می‌کند که با ثروت خالص ۲۶۳.۳ میلیارد دلار در صدر شاخص میلیاردرهای این خبرگزاری قرار دارد و تغییر او از یک فرد مستقل سیاسی را که می‌گوید ترجیح می‌دهد از سیاست دور بماند، به شخصیتی که به‌طور مرتب وارد عرصه سیاست می‌شود، نشان می‌دهد.

خبرگزاری بلومبرگ افزوده است که از شبکه اجتماعی ایکس به‌طور مرتب برای حمایت از دیدگاه‌های راست‌گرایانه و حمله به دموکرات‌ها استفاده می‌شود و تزریق پول از سوی مالک این شبکه به کارزار ترامپ در زمانی انجام می‌شود که ترامپ از رقیب خود، جو بایدن، در جمع‌آوری کمک‌های مالی از وال استریت و شرکت‌های بزرگ پیشی گرفته است.

جمع آوری پول از سوی کارزار انتخاباتی بایدن پس از مناظره فاجعه‌بار او با ترامپ، کاهش یافته است.

ماسک هنوز به‌طور علنی از هیچ نامزدی در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ حمایت نکرده است. او پیشتر، در اوایل سال جاری، گفته بود که قصد کمک مالی به کارزار انتخاباتی هیچ از یک دو نامزد را ندارد، اما تصمیم کنونی ماسک، فرصتی برای او فراهم می‌کند تا به یک غول مالی برای جمهوری‌خواهان بدل شود.

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، نهم خردادماه امسال به نقل از چند منبع آگاه گزارش داد دونالد ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ایلان ماسک را که در هفته‌های اخیر چند بار با هم گفتگو کرده‌اند، به عنوان مشاور خود در امور سیاست‌گذاری منصوب کند.

بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ و ایلان ماسک، نخستین بار در اوائل ماه مارس در محل اقامت نلسون پلتز، میلیاردر آمریکایی، دیدار کردند و از آن زمان در چندین تماس تلفنی درباره موضوع‌هایی از جمله مهاجرت با هم گفت‌وگو کرده‌اند.

ایلان ماسک، دونالد ترامپ و نیز مسئولان کمیته اقدام سیاسی PAC، به پرسش‌های بلومبرگ در این زمینه پاسخ نداده‌اند.

به نوشته بلومبرگ، America PAC بیشتر در پشت صحنه برای تقویت کارزار انتخاباتی ترامپ فعالیت می‌کند.

این خبرگزاری تلاش‌های ماسک را تهدیدی برای وارد کردن ضربه‌ای ویرانگر به بایدن و دموکرات‌هایی توصیف کرده است که در حال حاضر در نبرد درون حزبی بر سر آینده سیاسی رییس‌جمهوری آمریکا غرق شده‌اند؛ آن هم در انتخاباتی که در حال تبدیل شدن به گران‌ترین انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ آمریکا است.

پرداخت پول به کارزار انتخاباتی یک نامزد، ایلان ماسک را به بازیگری قدرتمندتر در واشینگتن تبدیل می‌کند. او ثروت خود را عمدتا از دارایی‌هایش در شرکت سازنده خودروهای الکتریکی تسلا، اسپیس ایکس و شبکه اجتماعی ایکس به دست می‌آورد. شرکت‌های او از قبل دارای قراردادهای دولتی قابل توجهی بوده‌اند و به‌طور مرتب بر سر مقررات با آژانس‌های فدرال دولت آمریکا درگیر هستند.

برخی از سیاست‌های پیشنهادی ترامپ، مانند لغو اقدامات بایدن برای گذار آمریکا به خودروهای الکتریکی و وعده اعمال تعرفه‌های بیشتر بر تولیدکنندگان خودروهای برقی چینی، تاثیر مستقیمی بر تسلا خواهد داشت.

ماسک و ترامپ در گذشته با هم درگیر شده‌اند، اما اکنون به هم نزدیک‌تر شده‌اند و ماسک به ترامپ در مورد خودروهای الکتریکی و سیاست‌های ارزهای دیجیتال مشاوره می‌دهد.

ایلان ماسک در جریان نشست سالانه تسلا در ماه گذشته، درباره رابطه خود با ترامپ صحبت کرد و گفت: «او بدون مقدمه و هیچ دلیلی با من تماس می‌گیرد.»

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.