کدخبر :304107 پرینت
19 تیر 1403 - 11:04

ادغام انسان و هوش مصنوعی؛ پیش‌بینی‌ پیشگوی حوزه فناوری برای آینده بشریت!

ری کورزویل، متخصص فناوری و پیشگوی معروف دنیای فناوری که پیش از این موفق به پیش‌بینی عصر آیفون و پیروزی کامپیوتر بر انسان در شطرنج شده بود، این بار از آینده‌ای سخن می‌گوید که در آن انسان و هوش مصنوعی در هم می‌آمیزند.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، ری کورزویل، متخصص فناوری و پیشگوی معروف دنیای فناوری که خلق آیفون را از مدت‌ها قبل پیشگویی کرده بود، در کتاب جدید خود با عنوان «تکینگی نزدیک‌تر است» پیش‌بینی‌های جدید و حیرت‌انگیزی را مطرح کرده است.

کورزویل که پیش از این موفق به پیش‌بینی عصر آیفون و پیروزی کامپیوتر بر انسان در شطرنج شده بود، این بار از آینده‌ای سخن می‌گوید که در آن انسان و هوش مصنوعی در هم می‌آمیزند.

بر اساس پیش‌بینی‌های کورزویل:

۱. تا سال ۲۰۴۵، انسان‌ها به طور کامل با هوش مصنوعی ادغام شده و به سایبورگ‌های جاودان تبدیل خواهند شد.

۲. پیشرفت‌های هوش مصنوعی امکان زنده کردن عزیزان از دست رفته را فراهم خواهد کرد. ابتدا به صورت شبیه‌سازی و سپس در قالب بدن‌های زنده "چاپ شده".

۳. تا اواخر دهه ۲۰۲۰، شبیه‌سازی‌های "بسیار واقعی" از افراد ایجاد خواهد شد.

۴. در دهه ۲۰۳۰، انسان‌ها قادر خواهند بود مغز خود را مستقیما به "ابر" متصل کنند و هوش خود را میلیون‌ها بار افزایش دهند.

۵. از سال ۲۰۳۰، انسان‌ها به "سرعت فرار" برای جاودانگی دست خواهند یافت. پیشرفت‌های پزشکی و فناوری نانو این امر را ممکن خواهد ساخت.

۶. زندگی ارزان‌تر و آسان‌تر خواهد شد. ربات‌ها و چاپگرهای سه‌بعدی ساخت و ساز را متحول خواهند کرد و انرژی خورشیدی ارزان‌تر خواهد شد.

۷. سرگرمی‌های جدیدی ظهور خواهند کرد که در آن‌ها می‌توان هر فکری را از مغز شخصی به مغز دیگری منتقل کرد.

کورزویل معتقد است پیشرفت‌های اخیر در هوش مصنوعی مانند ChatGPT نشان می‌دهد که پیش‌بینی‌های او در کتاب قبلی‌اش "تکینگی نزدیک است" درست بوده و مسیر آینده روشن است.

او می‌نویسد: نوزادانی که امروز به دنیا می‌آیند، زمانی که تکینگی رخ می‌دهد تازه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. این هیجان‌انگیزترین سال‌های تاریخ بشریت هستند.

البته این پیش‌بینی‌ها با تردیدهایی نیز روبرو هستند. برخی کارشناسان معتقدند که دستیابی به چنین پیشرفت‌های عظیمی در بازه زمانی مورد نظر کورزویل بسیار خوش‌بینانه است. با این حال، نمی‌توان انکار کرد که فناوری با سرعتی باورنکردنی در حال پیشرفت است و آینده‌ای که کورزویل ترسیم می‌کند، هر چند دور از ذهن، اما شگفت‌انگیز است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.