کد مطلب: 

296294

هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۶ تمام داده‌های اینترنت را می‌بلعد!

بر اساس گزارشات اخیر، مدل‌های هوش مصنوعی مانند GPT-4 و Claude ۳ Opus برای بهبود عملکرد خود به تریلیون‌ها کلمه آنلاین متکی‌اند، اما بر اساس پیش‌بینی‌ها، منابع داده‌های عمومی موجود بین سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۲ به پایان خواهند رسید.
هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۶ تمام داده‌های اینترنت را می‌بلعد!

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا و بر اساس گزارش «لایو ساینس»، مطالعه‌ای جدید هشدار داده است که احتمالا تا سال ۲۰۲۶ دیگر داده‌ای برای آموزش هوش مصنوعی وجود نخواهد داشت؛ اما چطور؟

این مطالعه که در لایو ساینس (livescience) منتشر شده نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۶ دیگر داده‌ای برای آموزش هوش مصنوعی وجود نخواهد داشت.

بر اساس گزارش «لایو ساینس»، مدل‌های هوش مصنوعی مانند GPT-4 و Claude ۳ Opus برای بهبود عملکرد خود به تریلیون‌ها کلمه آنلاین متکی‌اند، اما بر اساس پیش‌بینی‌ها، منابع داده‌های عمومی موجود تا سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۳۲ به پایان خواهند رسید.

به معنای دیگر، نتایج این مطالعه نشان داد که اطلاعات با کیفیت بالا که از منابع موثق گرفته شده است، حداکثر تا قبل از سال ۲۰۳۲ تمام می شود.

این مطالعه همچنین نشان می‌دهد که داده‌های تصویری نیز تا بین سال‌های ۲۰۳۰ تا ۲۰۶۰ به‌طور کامل مصرف خواهند شد.

«پابلو ویلالوبوس»، پژوهشگر موسسه Epoch AI، هشدار داده است که در صورت پیشرفت نکردن در بهره‌وری داده‌ها، ممکن است رشد هوش مصنوعی به کندی صورت گیرد.

در این گزارش آمده است که برای ادامه پیشرفت، شرکت‌های تکنولوژی باید به دنبال منابع دیگری برای داده‌ها باشند که ممکن است شامل تولید داده‌های مصنوعی یا دسترسی به داده‌های خصوصی باشد.

یعنی می‌شود گفت که این مسئله ممکن است شرکت‌ها را مجبور به استفاده از داده‌های خصوصی یا تولید داده‌های مصنوعی کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2024-06-24 15:09

افزودن دیدگاه جدید