کد مطلب: 

296151

پورمحمدی: مافیای وی‌پی‌ان، امنیت را به مخاطره می‌اندازد

مصطفی پورمحمدی تاکید کرد: اینکه مافیای وی‌پی‌ان به میدان می‌آید، هم کیسه مردم خالی می‌شود، هم سرعت اینترنت محدود می‌شود و هم امنیت به مخاطره می‌افتد.
پورمحمدی: مافیای وی‌پی‌ان، امنیت را به مخاطره می‌اندازد

به گزارش سیتنا، مصطفی پورمحمدی در سومین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با موضوع حکمرانی فضای مجازی، اظهار کرد: موضوع فضای مجازی و اینترنت و ارتباطات، بحثی است که ضرورت و اهمیتش برای همه پذیرفته شده است و در آن هیچ اختلافی نیست. فضای مجازی دنیای هزاررنگ فرصت‌ها و تهدیدات است. اول باید این فضا را شناخت و اهمیت آن را درک کرد و تهدیداتش را به خوبی ارزیابی کرد و روی فرصت‌هایش دست گذاشت.

وی افزود: ما باید اول به فرصت‌های فضای مجازی توجه کنیم. بدون این فضای مجازی دیگر زندگی امکان‌پذیر نیست. الان کودکان ما از ابتدای زندگی با موبایل و بازی‌های کودکانه در آن فضا، رشد کرده‌اند. دنیای آنان با دنیای ما متفاوت است. راهکار این نیست که ما برای مقابله با آسیب‌ها که بسیار هم نگران‌کننده است و همه ما را آزار می‌دهد خودمان را از فرصت‌ها محروم کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: اینکه صورت مسئله را پاک کنیم و فقط روی یک موضوع مثل فیلترینگ تمرکز کنیم که در مقطعی تصمیمی تا حدودی قابل‌توجه و درست بود که در خیلی از زمینه‌ها اینطور است که در مقطعی یک کار قابل دفاع است، اما استمرارش نگران‌کننده و مشکل‌ساز است.

وی یادآور شد: اینکه مافیای وی‌پی‌ان به میدان می‌آید، هم کیسه مردم خالی می‌شود، هم سرعت اینترنت محدود می‌شود و هم امنیت به مخاطره می‌افتد.

پورمحمدی یادآور شد: من در دولت یازدهم خودم در موضوع دولت الکترونیک و فضای مجازی تقریباً فعال بودم و کارهای بزرگی هم در این زمینه انجام دادم، در آن زمان تاکید جدی بر بخش خصوصی و غیره داشتم که همه جمع شویم و یک پیام‌رسان توانمند برای حل نیازهای داخلی و پاسخگویی و اینکه ما را در منطقه به قدرت برتر در این زمینه بدل کند و حداقل در عرصه جهان اسلام یک پیام‌رسان قابل‌قبول باشد، برسیم.

وی گفت: ارزیابی من این بود که توانایی طراحی چنین پیام‌رسانی را داریم اما متاسفانه تا دیدند در این زمینه سود وجود دارد و ظاهرش قشنگ است و بروز و ظهور دارد، هر دکانی، هر نهادی، هر موسسه‌ عمومی و خصوصی راه افتاد که پیام‌رسان درست کند؛ این اصلا مسئله و مشکل ما شد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: آن زمان گفتم حتی اگر الان مشکل داریم با یکی از پیام‌رسان‌های بین‌المللی که البته آنوقت پیشنهاد اولم غربی نبود، شرقی بود، صحبت اولیه شد اما با بهانه‌های بسیار کوچک کسانی‌که حاضر بودند شریک ما شوند، سهم شراکت خوبی به ما بدهند و دانش ما بالا برود را از دست دادیم و یکی دوبار که یک پیام‌رسان غربی وقتی ما شرط گذاشتیم و کمی بازی درآورد، آقایان عقب‌نشینی کردند. متاسفانه فرصتهای ما در این زمینه از دست رفته و به این مشکلات در حوزه فضای مجازی و فیلترینگ برخورده‌ایم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 1
2024-06-21 21:49

افزودن دیدگاه جدید