کدخبر :15005 پرینت
15 خرداد 1393 - 20:07

ارائه نسخه اولیه تلویزیون‌های تیزنی سامسونگ

متن خبر

سیتنا - بعد از گوشی‌های سامسونگی که دیگر اندروید نیستند، چشم مان به جمال تلویزیون‌های تیزن روشن شد. این شرکت از نمونه اولیه این تلویزیون هوشمند پرده برداری کرد.

 

تلویزیون سامسونگ با صفحه نمایش منحنی که رابط‌های کاربری آن در مراحل اولیه توسعه است در کنفرانس توسعه دهندگان در سانفرانسیسکو عرضه شد البته ممکن است آنچه در نهایت به بازار عرضه می‌شود از نسخه اصلی کاملا متفاوت باشد. با این حال همین نسخه اولیه شاخص خوبی برای تشخیص توانایی‌های سامسونگ در این پروژه و البته شناسایی خطوط اصلی نگاه آن‌ها به این موضوع است.

 

به گزارش engadget، در سمت چپ صفحه نمایش تلویزیون هوشمند تیزن یک نوار ناوبری هست که لیست آیتم‌های وِیژه تلویزیون از جمله پخش زنده، عکس و ویدیو، موسیقی، اپلیکیشن و منبع را نشان می‌دهد. در قسمت راست صفحه نمایش هم یک نوار پویا وجود دارد که بسته به قسمتی که شما در آن قرار دارید تغییر می‌کند.

 

نوار موسیقی لیستی از آلبوم‌های موسیقی را به شما نشان می‌دهد، در همین حال در پخش زنده می‌توانید لیست کانال‌های تلویزیونی را ببینید. فایل‌ها از طریق یواس‌بی به تلویزیون منتقل می‌شوند. سیستم عامل تلویزیون به لحاظ تئوری می‌تواند از جریان رسانه‌ای پشتیبانی کند اما هنوز اپ مناسب ان طراحی نشده است و البته این تلویزیون یک سیستم ذخیره ابری به نام CloudBox هم دارد که می‌توان فایل‌ها و اپ‌ها را در آن ذخیره کرد.

 

جستجو از طریق قسمت‌های مختلف منو هم با کنترل از راه دور معمول و استاندارد ممکن است و هم با یک ریموت جدید که بیشتر شبیه گرز است و به کاربر امکان می‌دهد مکان نما را در تمام طول صفحه نمایش همچون ماوس کامپیوتر حرکت دهد.

 

چه چیز درباره پلت‌فورم تیزن منحصر به فرد است؟ نکته منحصر به فرد این است که کاربر می‌تواند بدون اتصال و جفت کردن گوشی هوشمند با دستگاه تلویزیون از گوشی خود به عنوان کنترل از راه دور مبتنی بر وب استفاده کند.

 

همه آن‌چیزی که باید انجام دهید این است که با تایپ و یا اسکن کردن یک کد QR وارد یک URL مشخص در گوشی خود بشوید تا بلافاصله دکمه‌های مربوط به تغییر کانال‌ها یا تنظیم صدای تلویزیون را ببینید. شما همچنین می‌توانید از یک صفحه کلید بی‌سیم استفاده کنید که قطعا برای تایپ کردن از گوشی هوشمند و دسته کنترل از راه دور بهتر است.

 

هنوز اپلیکیشن‌های زیادی برای این تلویزیون طراحی نشده است که البته با توجه به جدید بودن آن امری طبیعی است. در تلویزیون همچنین اپلیکیشن یوتیوب و یک مروگر اینترنت در دسترس کاربران قرار دارد. پلت‌فورم این تلویزیون همچنین به شیوه‌ای طراحی شده که قادر به اجرای برنامه‌‌های استاندارد وب همچون HTML 5 و جاوا اسکریپت هست که قاعدتا در را برای انواع زیادی از اپ‌ها و برنامه‌ها برای ورود به این تلویزیون می‌گشاید.

 

با این اوصاف، تیزن یک پلت‌فورم باز است و این بدان معنی است که سایر کارخانه‌های تولید کننده تلویزیون نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. البته هنوز هیچ تاربخ مشخصی برای عرضه تلویزیون‌های هوشمند تیزن به بازار اعلام نشده است.

منبع: خودنویس

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.