کدخبر :306484 پرینت
03 شهریور 1403 - 13:49

طراحی سایت فروشگاهی/ طراحی سایت شرکتی/ طراحی پورتال سازمانی کدام مناسب من است؟

برقراری ارتباط سریع با کسب و کار حتی از سبک طراحی و عناصر موضوع در سایت نیز اهمیت دارد.

متن خبر

گزارش آگهی/ کسب و کارها باید مطابق با ماهیت برند و نوع محصولات و خدمات خود به سراغ بهترین نوع طراحی سایت باشند. هدف این است که کاربران با ورود به وبسایت شما بتوانند به سرعت با نوع کسب و کارتان ارتباط بگیرند. برقراری ارتباط سریع با کسب و کار حتی از سبک طراحی و عناصر موضوع در سایت نیز اهمیت دارد. اگر سایت جذاب و زیبا طراحی شده باشد، اما با نوع کسب و کار همخوانی نداشته باشد، کاربران را از خود دور می‌کند. پس اگر می‌خواهید بدانید ،" چه نوع طراحی سایتی مناسب کسب و کار من است؟" این محتوا را تا پایان بخوانید.

انواع طراحی سایت حرفه‌ای:

سایت‌ها را می‌‌‌توان براساس ماهیت کسب و کار طراحی کرد. بدون شک، یک کسب و کار فعال در حوزه لوازم آرایشی به سایتی متفاوت از یک کسب و کار فعال در بخش خودروسازی نیاز دارد. یک سایت آرایشی باید ظرافت زنانه را تداعی کند، اما یک سایت مرتبط با خودرو باید قدرت و اصالت را نشان دهد؛ بنابراین می‌توان گفت که به اندازه تعداد کسب و کارها در همه حوزه‌ها، سایت‌ها با طراحی‌های مختلف نیز وجود دارد. با این حال، دسته بنید اصلی انواع طراحی وب سایت حرفه‌ای شامل سه مورد زیر است:

1-طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی فرآیند ساخت یک فروشگاه آنلاین برای فروش محصولات دیجیتالی به مشتریان هدف است. به زبان ساده، وبسایت‌های تجارت الکترونیک به شما این امکان را می‌دهند که کالاها، محصولات یا حتی خدمات را به صورت آنلاین به کاربران ارائه دهید. طراحی سایت فروشگاهی مناسب بر زیبایی شناسی بصری، تجربه کاربری و عملکرد یک وب سایت در ارائه بهترین تجربه کاربری به مشتریان اشاره دارد. هدف طراحی وبسایت فروشگاهی مبتنی بر فروش محصول و بهبود تجربه کاربری مشتریان بالقوه است. پس اگر قصد دارید محصولات خود را به صورت اینترنتی بفروشید، سایت فروشگاهی مناسب شماست.

بنا به آمار گوگل، بیش از 62% مردم قبل از خرید به روش های سنتی، ابتدا از طریق گوگل وارد سایت‌های فروشگاهی آنلاین شده و اقدام به بررسی، مقایسه و برآورد قیمت می‌کنند. در واقع اغلب مردم در دنیای امروز و عصر دیجیتال، خرید اینترنتی را به خرید حضوری ترجیح می‌دهند. حتی آن‌هایی که قصد خرید حضوری را دارند پیش از خرید، به سایت‌های فروشگاهی هم سر می‌زنند تا بتوانند در مورد کالای مورد نظر خود اطلاعات به‌دست بیاورند و قیمت‌ها را مقایسه کنند. این حجم بالا از تقاضا، یعنی یک سایت فروشگاهی خوب می‌تواند تضمین خوبی برای رشد کسب‌وکار باشد.

عناصر کلیدی طراحی وب سایت تجارت الکترونیک عبارتند از:

  • طراحی باید بصری و کاربر پسند باشد تا مشتریان بتوانند خیلی سریع محصول مورد نظر خود را پیدا کرده و سفارش خود را نهایی کنند.
  • وب سایت باید واکنش گرا باشد، زیرا بیش از 70 درصد مشتریان از طریق گوشی همراه اقدام به خرید محصول مورد نظر خود می‌کنند.
  • دکمه خرید، سبد خرید و پنل کاربری باید به راحتی در دسترس باشند تا کاربر بتواند به سرعت برای انجام اقدامی خاص وارد عمل شود.
  • انواع گزینه‌های پرداخت امن از جمله کارت‌های اعتباری، کیف پول دیجیتال و روش‌های پرداخت جایگزین دیگر باید در دسترس باشند.
  • امنیت در تجارت الکترونیکی بسیار مهم است. اقدامات امنیتی قوی برای محافظت از داده‌های مشتری شامل گواهی‌های SSL و دروازه‌های پرداخت امن هستند.
  • ویژگی جستجوی قوی به کاربران امکان می‌دهد محصولات را بر اساس کلمات کلیدی، دسته بندی‌ها یا فیلترها به سرعت پیدا کنند.
  • نظرات و رتبه بندی‌های مشتریان به اعتماد سازی کمک می‌کنند. پس مهم است این موضوع در بخشی از طراحی سایت در نظر گرفته شود.
  • ارائه گزینه‌های پشتیبانی مشتری مانند چت زنده، ایمیل یا شماره تلفن برای کمک به مشتریان در جوابگویی به سوالاتشان ضروری است.
  • وبسایت فروشگاهی باید برای موتورهای جستجو بهینه شود که شامل بهینه سازی صفحات محصول، متا تگ‌ها و ساختارهای URL است.
  • سرعت لود صفحات باید بالا باشد تا از خروج مشتریان احتمالی جلوگیری شود. بهینه سازی حجم تصاویر و کدنویسی اصولی منجر به افزایش سرعت می‌شود.
  • استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) آماده یا اختصاصی برای به روز رسانی و افزودن آسان محصولات و تولید محتوا مهم است.
  • طراحی ناوبری سایت از منوی سایت اهمیت زیادی دارد. یک منوی کامل باید بتوانید در سریع‌ترین زمان به مشتری در پیدا کردن محصول مناسب کمک کند.

2-طراحی سایت شرکتی

یک وب سایت شرکتی بیش از آنکه بر فروش محصول یا خدمات تمرکز داشته باشد، هدفش برندسازی است. این نوع سایت‌ها حاوی اطلاعات مختلفی در مورد یک شرکت از جمله اهداف، ارزش‌ها، خدمات، کارکنان، رویدادها و سایر اطلاعات مرتبط هستند یک وب سایت شرکتی هیچ گونه محصولی را چه فیزیکی و چه دیجیتالی تبلیغ یا نمایش نمی‌دهد، بلکه صرفاً روی اطلاعات مربوط به شرکت تمرکز می‌کند. برای مثال، یک شرکت حقوقی با تاسیس سایت به دنبال ارائه خدمات وکلاتی به مشتریان خود است. این شرکت ابتدا باید از طریق طراحی سایت به تقویت آگاهی از برند خود کمک کند و سپس بتواند مشتریان را برای دیدن خدمات تشویق کند.

عناصر کلیدی طراحی سایت شرکتی عبارتند از:

  • ناوبری ساده برای کمک به بازدیدکنندگان برای یافتن آسان اطلاعات و کاوش در سایت اهمیت زیادی دارد و باید لحاظ شود.
  • باید مطمئن شد که وبسایت در همه دستگاه‌ها از جمله کامپیوترها رومیزی، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند قابل دسترس است.
  • صفحات خاصی مانند درباره ما، لندینگ پیج‌ها، نمونه کارها، دستاوردها، گواهینامه‌ها و صفحه تماس باید به خوبی طراحی شوند.
  • استفاده از عناصری مانند لوگو، طرح رنگی مناسب، شعار، تایپوگرافی (هنر استفاده از فونت)، فضای سفید و سایر موارد ضروری هستند.
  • داشتن کال تو اکشن اهمیت زیادی دارد، زیرا هدف این است که کاربر به شماره تماس، عضویت در خبرنامه و اقدامات دیگر عمل کند.
  • جلوه‌های بصری حرفه‌ای و جذاب از جمله چیدمان سلسله مراتب بصری، طرح‌های رنگی، استفاده از تصاویر مرتبط و کپی رایتینگ اهمیت دارد.
  • پیاده سازی تکنیکهای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای بهبود رتبه در نتایج موتورهای جستجو و هدایت ترافیک ارگانیک اهمیت دارد.
  • محتوای با کیفیت بالا، مرتبط و جذاب می تواند ارزش برند را نشان دهد. نوشتن مقالات برای بلاگ راهی عالی برای برندسازی و افزایش ترافیک است.
  • استفاده از طراحی داینامیک یا استاتیک به ویژگی‌های برند و نوع کسب و کار مربوط می‌شود و در نهایت طراح انتخاب میی کند تا کدام گزینه را استفاده کند.

3-طراحی پورتال سازمانی

پورتال سازمانی به عنوان یک وبسایت خدمت رسانی و سرویس دهی شناخته می‌شود. این وبسایت‌ها بخش‌های مختلفی از جمله کارکنان، مشتریان، مدیریت دانش، اطلاع رسانی و سایر موارد را ارائه می‌دهند. برای مثال، سازمان‌های دولتی و خصوصی، شهرداری‌ها، دانشگاه‌ها، مدارس، آموزشگاه‌ها و غیره می‌توانند از پورتال سازمانی بهتر مند شوند. این سایت‌ها بر ارائه خدمات تمرکز دارند و باید عملکرد قوی را از خود نشان دهند. امکان استفاده از سیستم مدیریت محتوا آماده یا اختصاصی وجود دارد. اگر کسب و کارها به دنبال یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی برای پورتال سازمانی خود هستند.

عناصر کلیدی طراحی پورتال سازمانی عبارتند از:

  • بهینه سازی عناصر صفحات برای سرعت لود و بارگذاری بالا اهمیت دارد. کاربران زیادی از پورتال در یک زمان استفاده خواهند کرد.
  • معماری اطلاعات در ساختار و سازماندهی اطلاعات در طراحی پورتال سازمانی مهم است، زیرا به تعریف سلسله مراتب محتوا، ناوبری و قابلیت استفاده تاثیر دارد.
  • طراحی سایت پورتال سازمانی باید کاربرپسند باشد، زیرا هر نوع کاربری از هر سطح دانش و سوادی باید از آن استفاده کند.
  • ناوبری در سایت، منو بندی و رفتن به صفحات داخلی و برگشتن و یافتن همه صفحات لازم باید با قابلیت استفاده بالا و سریع امکان پذیر باشد.
  • داشتن یک پنل ادمین کاربردی و کاربر پسند ضروری است، زیرا اکثر کاربران، کارکنان و سایر افراد از آن استفاده خواهند کرد.
  • وجود سطوح مدیریتی و پشتیبانی از دسترسی‌های مختلف به پانل ادمین اهمیت دارد تا هر کاربر بسته به موقعیت خود به اطلاعات خاص دسترسی داشته باشد.
  • امکان جستجوی راحت پنل کاربری، نحوه ثبت نام راحت، بازیابی پسورد و سایر موارد باید در نهایت سادگی انجام شود.
  • امکان جستجوی داخلی در محتوا و نمایش سریع و بهینه در نتایج جستجو بسیار مهم است. کاربران باید خیلی راحت به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند.
  • امکان مدیریت تمپلیت به نحوی موثر و آسان و بدون درگیری فنی و با رعایت ریسپانسیو بودن باید در طراحی وبسایت پورتال سازمانی انجام گیرد.

خدمات طراحی سایت با ایزی‌وب

انواع مختلفی از طراحی سایت برای کسب و کارهای فعال هر حوزه‌ای وجود دارد؛ اما شناخت کافی نسبت به نوع کسب و کار و تطبیق آن با عناصر طراحی سایت می‌تواند به موفقیت منجر می‌شود. این موضوع در رشد برند، توسعه کسب و کار، افزایش مشتریان و فروش بیشتر موثر است.

برای این که بتوانید بهترین خدمات طراحی وبسایت حرفه‌ای را متناسب مدل کسب و کار خود پیدا کنید، شرکت «ایزی‌وب» به شما در این مسیر کمک می‌کند. این شرکت تاکنون به سایت‌های دولتی و خصوصی زیادی از جمله سازمان امور مالیاتی، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، فرودگاه امام خمینی و غیره خدمات طراحی سایت تخصصی ارائه داده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با تیم مشاوران ما تماس بگیرید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.