کدخبر :296586 پرینت
14 تیر 1403 - 08:47

آگهی‌های شبه کلاهبرداری؛ معاوضه اکانت همستر با پورشه و مازراتی!

در حالی که نهادهای نظارتی و انتظامی بارها نسبت به احتمال کلاهبرداری‌ طرح‌هایی همچون همستر هشدار داده اند و در شرایطی که هنوز تکلیف لیست‌شدن و قیمت نهایی همستر برای فروش مشخص نشده، آگهی‌های معاوضه حساب کاربری همستر کامبت با خودرو یا فروش آن در فضای مجازی پر شده، اما جالب‌ترین آگهی متعلق به تعویض همستر با پورشه و مازراتی است!

متن خبر

به گزارش سیتنا، در هفته‌های گذشته که تب بازی همستر کامبت در سراسر جهان شیوع پیدا کرده، کاربران ایرانی تلگرام نیز به امید پولدار شدن مشغول زدن روی صفحه گوشی خود هستند تا به امید اضافه شدن این ارز به فهرست ارزهای دیجیتال قابل معامله، سکه‌های خود در بازی را افزایش دهند.

در این مدت برخی از پلتفرم‌های واسطه فروش مثل دیوار و شیپور در ایران آگهی‌هایی را منتشر کردند که نشان می‌داد کاربران، حساب‌های همستر خود را برای معاوضه با خودرو یا فروش آن با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند.

در حالیکه معیار قیمت‌گذاری بر روی حساب‌های همستر میزان سکه‌هاست، آگهی‌های معاوضه با خودرو متفاوت است و صاحبین اکانت‌ها براساس تعداد سکه‌هایی که جمع کرده‌اند، درخواست معاوضه با خودروهایی از تولیدات داخلی مثل پراید تا خودروهای وارداتی نظیر سانتافه را داشته‌اند.

اما جالب‌ترین آگهی مربوط به شخصی بود که اکانت همسترش ۹۹۸ میلیون سکه داشته و در ازای واگذاری آن، پورشه یا مازراتی طلب کرده است.

علیرغم اینکه نهادهای نظارتی و انتظامی بارها نسبت به احتمال کلاهبرداری‌بودن این طرح به کاربران این بازی هشدار داده اند، باز هم کاربران به بازی همستر و جمع‌آوری سکه‌ها ادامه داده‌اند و آگهی فروش اکانت‌ها نیز روز به روز بیشتر می‌شود.

باید دید در روزهای آینده مدیران و مسؤل راه‌اندازی این بازی به قول خود عمل می‌کنند و همستر به عنوان یک ارز رسمی قابل خرید و فروش خواهد بود یا تعداد زیادی از کاربران سرشان کلاه خواهد رفت و علاوه بر زمان، مال خود را هم از دست می‌دهند.

انتهای پیام

 

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.