کدخبر :296045 پرینت
30 خرداد 1403 - 06:25

اتصال سه روستای دیگر استان ایلام به شبکه ارتباطی کشور

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام از اتصال سه روستای استان در شهرستان های چوار و سیروان به اینترنت پرسرعت خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 95 درصد عملیات حفاری و داکت گذاری فیبرنوری در استان پایان یافته است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، علی کریمی در جلسه کنترل پروژه توسعه روستایی، گفت: با همکاری اپراتور همراه اول، دو سایت تلفن همراه با تکنولوژی 4G در روستاهای چم شیر و حسن گاوداری در شهرستان سیروان و روستای مورت در شهرستان چوار ایجاد و بیش از 2000 نفر از اهالی این روستاها به اینترنت پرسرعت دست یافتند.

وی افزود: از محل اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات در مجموع برای این طرح ها 120 میلیارد ریال هزینه شده است.

کریمی با بیان اینکه برای ارتقای تکنولوژی سایت‌های استان ایلام از محل اعتبارات طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) سرمایه‌گذاری شده است، به اهمیت توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها و مناطق محروم و کم برخوردار تاکید کرد و گفت: دسترسی عادلانه به شبکه‌های ارتباطی نوین، علاوه بر تقویت نظام اقتصادی روستاها و ارتقای سطح رفاه روستاییان به توقف روند مهاجرت از روستاها به شهرها کمک می‌کند و در برخی از موارد منجر به مهاجرت معکوس شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در استان گفت: با همکاری اپراتور "های وب " تاکنون بیش از 95 درصد عملیات حفاری و داکت گذاری در استان پایان یافته است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.