کدخبر :293011 پرینت
17 فروردین 1403 - 12:26

بهترین ابزارهای آنالیز سایت؛ 9 ابزار حرفه‌ای

اگر درگیر دنیای آنلاین و کسب و کارهای اینترنتی شده باشید، می دانید که سئو یا بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو، نقشی بسیار مهم در جذب مخاطبان و افزایش بازدید وب‌سایت‌ها ایفا می‌کند، اما چطور می‌توانیم یک استراتژی سئوی کارآمد تنظیم کنیم و یا بفهمیم که وضعیت سئوی وب سایت ما به چه صورت است، حتی چگونه می توانیم رقبایمان را تحلیل کنیم و سر از کارشان و اقدامات سئویی آنها در بیاوریم؟

متن خبر

گزارش آگهی/ اینجاست که ابزارهای آنالیز سایت و سئو به ما کمک می کنند تا بتوانیم اطلاعات دقیق و کاملی درباره وضعیت وب‌سایت خودمان و رقیب متوجه شویم. با استفاده از این ابزارها، می‌توانید نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کنید و برای ارتقای رتبه‌بندی خود در موتورهای جستجو برنامه‌ریزی کنید.

اما بهترین ابزارهای آنالیز سایت و سئو کدامند؟ در این مقاله، 12 تا از بهترین ابزارهای آنالیز سئو در سال 2024 را معرفی می‌کنیم و به شما کمک می‌کنیم تا ابزار مناسب خود را انتخاب کنید.

کاربردهای ابزارهای آنالیز سایت

ابزارهای آنالیز، وب‌سایت را از زوایای مختلف بررسی می‌کنند و اطلاعات کاملی درباره وضعیت سئوی آن ارائه می‌دهند. این اطلاعات شامل موارد زیر می‌شود:

  • مشکلات فنی سئو: مشکلات فنی مانند خطاهایCrawl، ریدایرکت‌های نامناسب، سرعت بارگذاری پایین، ساختار نامناسب URLو عدم سازگاری با موبایل روی تجربه کاربری تاثیر منفی دارد، شما از طریق ابزار آنالیز سایت میتوانید همه مشکلات را شناسایی و رفع کنید.
  • محتوای وب‌سایت: بررسی کیفیت محتوا، کلمات کلیدی استفاده شده، سرفصل‌ها و توضیحات متا با استفاده از ابزارهای آنالیز سایت می‌تواند به بهبود محتوای شما کمک کند.
  • بک‌لینک‌ها: یکی از مهم‌ترین اقدامات برای هر سایت داشتن بک لینک های باکیفیت است، برای بررسی بک لینک خود و رقبا از ابزارهای آنالیز سئو و سایت کمک بگیرید.
  • عملکرد در موتورهای جستجو: شما باید بتوانید دائما رتبه سایت خود را در نتایج جستجو بررسی کنید و ترافیک ورودی از موتورهای جستجو را بررسی کنید.

بطور کلی شما با استفاده از این ابزارها می توانید:

  • استراتژی سئوی خود را به طور موثرتری اجرا کنید.
  • به مرور زمان رتبه‌بندی خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید.

بهترین ابزارهای آنالیز سایت در سال 2024

در ادامه مهم ترین ابزارهای آنالیز سایت و سئو رایگان و پولی که حتما باید بشناسید معرفی می‌کنیم:

ابزارهای رایگان تحلیل سایت

  • سرچ کنسول گوگل: مهم ترین ابزاری که هر سئوکاری باید با ان کار کند گوگل سرچ کنسول است. شما می توانید کلیه خطای Crawl، بررسی ایندکس شدن صفحات در گوگل، بررسی ترافیک جستجو، گزارش‌های  Performanceرا با کمک این ابزار شناسایی و رفع کنید.
  • گوگل آنالیتیکس: با کمک این ابزار تجزیه و تحلیل ترافیک سایت به صورت لحظه‌ای، بررسی عملکرد صفحات، تجزیه و تحلیل رفتار کاربران را انجام می دهید که منجر به بهبود تجربه کاربری و افزایش نرخ کلیک می‌شود.
  • ابزارهای تست سرعت: بررسی زمان بارگذاری صفحات وب‌سایت شما مهم است وgtmetrix  و PageSpeed Insights  از بهترین ابزارهای رایگان تست سرعت سایت هستند و راهکارهایی برای افزایش سرعت ارایه می‌دهند.

ابزارهای پولی آنالیز سایت

مهم‌ترین ابزارهای آنالیز سایت غیر رایگان عبارتند از:

  • Ahrefs : یکی از قدرتمندترین ابزارهای آنالیز سایت تحقیقات کلمات کلیدی، بررسی بک‌لینک‌ها، ترافیک ارگانیک رقبا است که در تحلیل کردن سایت به شما کمک زیادی می‌کند.
  • Moz Pro : خزیدن در سایت برای یافتن مشکلات فنی سئو، بررسی رتبه‌بندی کلمات کلیدی، خطاهای 404 و 500، ریدایرکت‌های نامناسب، محتوای تکراری را با استفاده از ابزار Moz بررسی کنید.
  • SEMrush : تجزیه و تحلیل عملکرد وب‌سایت شما در مقابل رقبایتان، بررسی ترافیک و کلمات کلیدی، صفحات پربازدید و کم‌بازدید، تجزیه و تحلیل رقبا را با کمک این ابزار آنالیز سایت و سئو به سادگی می توانید انجام دهید.
  • Screaming Frog SEO Spider : ابزار آنالیز سایت برای بررسی سئوی وب‌سایت شما، یافتن خطاهای Crawl مانند 404 و 500، شناسایی ریدایرکت‌های نامناسب، سرعت بارگذاری صفحات وب‌سایت و پیدا کردن محتوای تکراری با استفاده از ابزار اسکریمینگ فراگ امکان پذیر است.

ابزارهای آنالیز سئو وردپرس

وردپرس به عنوان محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا 43 درصد وب سایت‌های جهان را به خود اختصاص داده است، برای تحلیل سایت‌های وردپرسی می توانید از همه ابزارهای بالا استفاده کنید به علاوه وردپرس افزونه‌های بسیار حرفه‌ای دارد که می توانید در آنالیز سئو از آن ها کمک بگیرید. معرف ترین افزونه ها عبارتند از:

افزونه رنک مث: افزونه رنک مث به عنوان یک افزونه کامل و حرفه‌ای سئو کمک می‌کند تا وب سایت خود را بر اساس بهترین شیوه‌‌ها در کلمات کلیدی و توضیحات متا بهبود دهید و با آنالیز سئو در لینک‌های خارجی، ساختارURL، رفع مشکل لینک‌های 404 و نشانه‌گذاری اسکیما رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید.

[node:title]

افزونه یواست سئو: دومین افزونه فوق العاده قدرتمند در آنالیز سئوی سایت افزونه yoast seo است. این افزونه تجزیه و تحلیل سئو محتوا، تجزیه و تحلیل خوانایی، تغییر مسیر، لینکدهی داخلی، پیش‌نمایش اشتراک در شبکه‌های اجتماعی، نقشه سایت، بردکرامب، مدیریت ریدایرکت‌ها را به راحتی انجام میدهد. 

نکاتی برای انتخاب بهترین ابزار آنالیز سایت:

  • بودجه خود را در نظر بگیرید: باید ابزاری را انتخاب کنید که متناسب با بودجه شما است که هزینه خیلی بالا نرود.
  • ویژگی‌هایی را که نیاز دارید، مشخص کنید: ابتدا بررسی کنید به دنبال چه نوع داده‌هایی هستید؟ چه نوع گزارش‌هایی می‌خواهید بگیرید؟
  • نظرات کاربران را بخوانید: باید نظرات سایر کاربران در مورد ابزارهای مختلف را بخوانید.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.