کدخبر :289354 پرینت
09 دی 1402 - 10:24

ببینید| ادعای سیاهکلی، نماینده مجلس: ۱۰ درصد از حقوق افراد در ایران صرف اینترنت می‌شود!

عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: در ایران مردم ۱۰ درصد حقوقشان را صرف اینترنت می‌کنند؛ این رقم در آلمان ۱.۲ درصد است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، لطف الله سیاهکلی در یک گفت‌و‍‌گوی ویدیویی با شبکه خبر پیرامون میانگین قیمت یک ماه مصرف اینترنت خانواده‌ها در چند کشور، اظهار کرد: در کره جنوبی این رقم 22 دلار، در ایران 20 دلار و آلمان 36 دلار است؛ در آلمان ۱.۲ درصد و در ایران 10 درصد از حقوق افراد صرف هزینه اینترنت می شود.

وی، ادامه داد: در ایران خانواده ها 10 درصد دیگر از درآمد خود را صرف تهیه فیلترشکن ها می کنند؛ که این موضوع چالشی برای مردم شده است و باید آن را حل کرد، چراکه دیگر مبلغی از حقوق آنها باقی نخواهد ماند.

عضو شورای عالی فضای مجازی، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم اینترنت را به عنوان یک رسانه ببینیم، این نگاه غلطی است؛ چراکه اینترنت و فضای مجازی عرصه زندگی مردم است و یکی از کارهای آن رسانه است.

وی، تاکید کرد: اپراتورهایی که اعلام کرده اند برای سرمایه گذاری در زیرساخت های خود نیازمند افزایش تعرفه هستند، این افزایش در صورتی که صرف بهبود شود، ایرادی نخواهد داشت؛ اگر قیمت با دقت بالا رود هیچ اشکالی ندارد.

گفتنی است؛ بررسی های کارشناسی نشان می دهد که میزان مصرف اینترنت ماهانه هر کاربر ایرانی، مبلغی به مراتب پایین تر از رقم اعلام شده توسط این نماینده مجلس است.

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.