کدخبر :307670 پرینت
27 شهریور 1403 - 11:09

حکمرانی در فضای مجازی مستلزم قانون گذاری در مجلس است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حکمرانی در فضای مجازی مستلزم قانون گذاری در مجلس و ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس است، پیشنهاد من این است که دولت با بررسی شرایط در فضای مجازی، یک لایحه جامع به مجلس بدهد تا زمینه بررسی کارشناسی‌ تر آن در مجلس فراهم باشد؛ لایحه‌ ای که در آن مردم بتوانند فعالیت سالمی در این فضا داشته باشند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، رضا صدیقی با بیان اینکه فضای مجازی یک فرصت بزرگ پیش روی کشور است و همه دلسوزان به اینکه فضای مجازی یک بستر برای پیشرفت کشور است، اذعان دارند، گفت: به نظر من باید در فضای مجازی سیاست‌گذاری‌های صحیحی انجام دهیم که کشور را در مسیر پیشرفت قرار داده و زمینه استفاده سالم از فضای مجازی را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه، حکمرانی در فضای مجازی مستلزم قانون گذاری در مجلس و ارائه لایحه از سوی دولت به مجلس است، تصریح کرد: پیشنهاد من این است که دولت با بررسی شرایط در فضای مجازی، یک لایحه جامع به مجلس بدهد تا زمینه بررسی دقیق‌تر و کارشناسی‌تر آن در مجلس نیز فراهم باشد؛ لایحه‌ای که در آن مردم بتوانند فعالیت سالمی در فضای مجازی داشته باشد.

وی با بیان اینکه فضای مجازی بدون حکمرانی از فرصت به تهدید تبدیل خواهد شد، گفت: آنکه در فضای مجازی باید محدود شود، دشمن است و کسانی که نمی‌خواهند از فضای مجازی استفاده سالم کنند، باید محدود شود و در عین حال کسانی که می‌خواهند از فضای مجازی استفاده درست اقتصادی داشته باشند، باید از اینترنت پرسرعت بهره برده و در فضای مجازی حضور داشته باشند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پیشنهاد ما این است که برای حکمرانی در فضای مجازی همه دستگاه‌ها و نهادهای دخیل در این حوزه، نظرات کارشناسی خود را مطرح کنند و دولت باید با بهره‌گرفتن از نظرات کارشناسی، لایحه‌ای دقیق به مجلس ارائه کند که این لایحه دربرگیرنده منافع کاربران و مخاطبان فضای مجازی باشد.

وی افزود: در لایحه‌ای که باید دولت به مجلس ارائه دهد باید تمام جوانب در نظر گرفته شود؛ هم قوانین و حساسیت‌های امنیتی باید در نظر گرفته شود و هم حقوق کاربران؛ ما فضای مجازی را برای استفاده صحیح می‌خواهیم اما دشمنان، فضای مجازی را برای ایجاد انحراف در جوانان ما و برای اقدامات ضدامنیتی می‌خواهند لذا در چنین شرایطی، تصمیم‌گیری در فضای مجازی نیازمند نگاه جامع و کامل است.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: اگر حکمرانی در فضای مجازی به صورت کامل و جامع و شفاف نباشد، زمینه برای اعمال رفتارهای سلیقه‌ای فراهم خواهد شد؛ تنها راه مقابله با رفتارهای سلیقه ای، تعیین مرزهای فعالیت در فضای مجازی است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.