کدخبر :287109 پرینت
15 آبان 1402 - 17:35

حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در نمایشگاه واردات چین

تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در پاویون نمایشگاه بین‌المللی واردات چین حضور یافتند تا بستر مناسبی برای معرفی محصولات خود و توسعه بازار فراهم کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، نمایشگاه بین‌المللی واردات چین (CIIE 2023) از یکشنبه ۱۴ آبان در شانگهای آغاز به کار کرد و طی آن برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در قالب یک پاویون اختصاصی، محصولات و توانمندی‌های صادراتی خود را به نمایش گذاشتند.

در پاویون اختصاصی شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه که با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی برپا شده است، هفت شرکت‌ دانش‌بنیان ایرانی به عرضه محصولات و نمایش توانمندی‌های صادراتی خود می‌پردازند.

اکسپوی بین‌المللی واردات چین (CIIE) نمایشگاهی تجاری است که از سال ۲۰۱۸ میلادی هر سال در شانگهای چین برگزار می‌شود. این نمایشگاه اولین اکسپو در سطح ملی با موضوع واردات در جهان است.

این اکسپو به میزبانی مشترک وزارت بازرگانی چین و دولت محلی شانگهای برگزار شده است. شرکای این اکسپو شامل سازمان تجارت جهانی، کنفرانس توسعه و تجارت سازمان ملل و سازمان توسعه صنعتی سازمان ملل متحد هستند.

هدف از اکسپوی واردات، معرفی بازار داخلی چین به شرکت‌های خارجی و تقویت مصرف داخلی است. نمایشگاه بین‌المللی واردات چین، بستری برای همکاری کشورهای فقیر و غنی همچنین اقتصادهای کوچک و بزرگ در قالب همکاری برد برد فراهم کرده است.

همچنین امکان گفت‌وگوی شرکت‌ها و کارشناسان را از نزدیک فراهم می‌سازد تا شرکای تجاری خود را پیدا کنند. اولین دوره این اکسپو در سال ۲۰۱۸ شخصاً توسط شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین افتتاح شد.

پنجمین دوره این نمایشگاه در سال ۱۴۰۱ با حضور بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ غرفه و ۱۰۰ کشور جهان برگزار شد و گردش مالی روزهای نمایشگاه در سال گذشته ۷۳.۶ میلیارد دلار بوده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.