کدخبر :285877 پرینت
13 مهر 1402 - 13:40

هوش مصنوعی در خدمت پخش اطلاعات نادرست آنلاین

گزارشهای یک اندیشکده غربی نشان می‌دهد که ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در حداقل ۱۶ کشور برای تحریف اطلاعات در مورد مسائل سیاسی یا اجتماعی بین ژوئن ۲۰۲۲ تا مه ۲۰۲۳ مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، گزارش یک اندیشکده مستقر در آمریکا نشان می‌دهد که هوش مصنوعی می تواند در خدمت پخش اطلاعات نادرست آنلاین قرار بگیرد.

این گزارش می‌گوید هوش مصنوعی به دولت‌ها اجازه می‌دهد تا روش های سانسور آنلاین خود را تقویت و اصلاح کنند.

این گزارش پیشنهاد کرده است سیاست‌گذاران کشورهای مختلف باید یک چشم انداز نظارتی برای استفاده مثبت از هوش مصنوعی ایجاد کنند که با استانداردهای شفافیت و پاسخگویی منطبق باشد.

این سازمان در گزارش سالانه خود می‌افزاید: تعداد کمی از کشورها قوانینی برای به‌کارگیری هوش مصنوعی را تصویب کرده‌اند و در عین حال استفاده از فناوری‌های نظارتی مبتنی بر هوش مصنوعی را توجیه کرده‌‌اند.

طبق گزارش این سازمان، ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در حداقل ۱۶ کشور برای تحریف اطلاعات در مورد مسائل سیاسی یا اجتماعی بین ژوئن ۲۰۲۲ تا مه ۲۰۲۳ مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

طبق گفته کارشناسان فناوری، بر اساس برخی برآوردها، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به زودی می‌تواند دست کم ۹۹ درصد کل اطلاعات موجود در اینترنت را به خود اختصاص دهد و سیستم‌های رصد محتوا که اکنون نیز به دلیل مواجهه با سیل اطلاعات نادرست با مشکل مواجه‌اند را به دردسر بیش‌تری بیندازند.

انتهای پیام

 

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.