کدخبر :285047 پرینت
21 شهریور 1402 - 13:48

احساس ترس کارمندان اتریشی از هوش مصنوعی

طبق نظرسنجی که از 500 نفر از کارمندان در اتریش انجام شده، 61 درصد از افراد شرکت کننده از دیجیتال‌سازی در حال پیشرفت استقبال می‌کنند اما 38 درصد هم از این که کار خود را به خاطر غلبه هوش مصنوعی از دست بدهند، نگرانند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، بر اساس نظرسنجی که از 500 نفر از کارمندان در اتریش انجام شده، 81 درصد از آنها تحولات مرتبط با توسعه دیجیتال‌سازی را احساس می‌کنند. 61 درصد از افراد شرکت کننده در نظرسنجی از دیجیتال‌سازی در حال پیشرفت استقبال می‌کنند اما 38 درصد هم از این که کار خود را به خاطر غلبه هوش مصنوعی از دست بدهند، نگرانند.

16 درصد از کارمندان مورد بررسی، حداقل گاهی از هوش مصنوعی در انجام کارهای اداری خود استفاده می‌کنند. البته استفاده از هوش مصنوعی بیشتر برای وظایف تکراری و اتوماسیون (49 درصد) و برای تصمیم‌گیری‌ها و کارهای مبتنی بر بانک‌های اطلاعاتی (34 درصد) به کار گرفته می‌شود.

75 درصد از کارمندان معتقدند که در آینده باید دانش فنی خود را در برنامه‌نویسی و تحلیل داده حتما افزایش دهند، البته تفکر انتقادی کارکنان و توانایی حل مشکلات (65 درصد) و مهارت‌های ارتباطی و کار گروهی (58 درصد) همچنان در انجام فعالیت‌های شغلی اهمیت دارند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.