کدخبر :282906 پرینت
27 تیر 1402 - 16:00

وزیر ارتباطات در پاسخ به سیتنا: امیدواریم شرکت مخابرات به جمع اپراتورهای خدمات‌رسان‌ بپیوندد/ مشکل نصب آنتن‌های تلفن همراه، با همکاری دستگاه‌های اجرایی قابل رفع است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در برنامه بودجه امسال و برنامه هفتم تاکید شده است که تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف اند زیرساخت هایی که برای توسعه ارتباطات مورد نیاز است را بر اساس تعرفه کمیسیون تنظیم مقررات در اختیار اپراتورها قرار دهند که این موضوع را دنبال می‌کنیم.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر عیسی زارع پور در حاشیه مراسم اختتامیه نهمین جشنواره فاوا در پاسخ به سوال خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت پروانه شرکت مخابرات ایران، گفت: در حال حاضر بیشترین آمار شکایات مردمی ثبت شده در سامانه 195 پیرامون خدمات و سرویس‌های شرکت مخابرات ایران، علی الخصوص در سرویس‌های تلفن ثابت است که این موضوع نشان می‌دهد که این اپراتور باید نسبت به اصلاح وضعیت اقدام کند. 

وی ادامه داد: آنچه که از این اپراتور خواستیم و نامه‌ای که اخیرا منتشر شد این بود که اگر شرکت مخابرات در قالب جدیدی که وزارت ارتباطات برای ارائه سرویس‌های ارتباطات ثابت در نظر گرفته است نسبت به ارتقاء سرویس ها اقدام نکند، وزارت ارتباطات هم دلیلی برای تمدید پروانه ندارد.

وزیر ارتباطات در عین حال تاکید کرد: خوشبختانه مدیران شرکت مخابرات در جلسات کارشناسی حضور پیدا کردند و امروز (سه شنبه) کارهای نهایی انجام شد و امیدواریم شرکت مخابرات ایران هم به جمع اپراتورهای خدمات رسان‌ فناوری نوین به مردم بپیوندد و به زودی شاهد باشیم شرکت مخابرات هم در شهرهای مختلف کشور نسبت به ارائه سرویس فیبرنوری اقدام کند.

زارع پور در پاسخ به دیگر سوال سیتنا پیرامون مشکل آنتن‌دهی اپراتورهای تلفن همراه گفت: دیروز یکی از اپراتورها با بنده مکاتبه‌ای داشت که تعرفه پشت بام یکی از بیمارستان ها برای نصب آنتن تلفن همراه تا 500 درصد افزایش داشته و همچنین برق یکی از آنتن‌ها هم قطع کردند.

وی ادامه داد: ما برای همکاری دستگاه‌های مختلف، راهکار قانونی دیدم که در برنامه بودجه امسال و برنامه هفتم تاکید شده است که تمام دستگاه های اجرایی مکلف اند زیرساخت هایی که برای توسعه ارتباطات مورد نیاز است را بر اساس تعرفه کمیسیون تنظیم مقررات در اختیار اپراتورها قرار دهند که این موضوع را دنبال می‌کنیم

وزیر ارتباطات گفت: بخشی از مشکل نصب آنتن‌های تلفن همراه هم به نگرانی مردم از احتمال خطر آنتن‌ها برمی‌گردد که بارها ما و سازمان انرژی اتمی تاکید کردیم که تشعشعات آنتن‌های BTS در ایران بسیار پایین تر از حد استاندارد جهانی است.

زارع پور گفت: حتی اگر فردی نگران تشعشعات آنتن‌های BTS است می‌تواند با سامانه 195 تماس بگیرد که کارشناسان سازمان تنظیم جهت آسودگی خیال مردم به منطقه مراجعه و میزان تشعشعات را اندازه‌گیری می‌کنند.

انتهای پیام

خبرنگار زهرا طاهری

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.