کدخبر :280757 پرینت
01 خرداد 1402 - 13:03

استقبال تام هنکس از هوش مصنوعی برای بازیگری پس از مرگ

تام هنکس، بازیگر سرشناس هالیوود، گفته است که پس‌ از مرگش هم سینماگران قادر خواهند بود با استفاده از هوش مصنوعی همچنان از بازیگری او بهره ببرند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، تام هنکس گفته است پس‌ از مرگش هم سینماگران قادر خواهند بود با استفاده از هوش مصنوعی همچنان از بازیگری او بهره ببرند.

به عقیدۀ بسیاری از کارشناسان، هوش مصنوعی می‌تواند نقطه‌عطفی در سینما و استفاده از بازیگران در نقش‌های جدید هم باشد.

تام هنکس دربارۀ استفاده از هوش مصنوعی در سینما گفته است: «در سال ۲۰۰۴ در فیلم "قطار سریع‌السیر قطبی" به قدرت کامپیوتر در سینما پی‌بردم. از آن زمان دنیای رایانه بسیار پیشرفته‌تر شده و هوش مصنوعی هم رشد زیادی کرده است.»

کارشناسان معتقدند هوش مصنوعی در کنار فناوری دیپ‌فیک (جعل عمیق) امکان ساخت فیلم‌هایی را با روش‌های جدید مهیا می‌کند و بازیگرانی که امروز پیر شده‌اند، می‌توانند با استفاده از این فناوری در نقش‌های جوان بدون استفاده از گریم سنگین نقش‌آفرینی کنند.

تام هنکس دربارۀ آیندۀ سینما و هوش مصنوعی گفته است: «ممکن است در حادثه‌ای با اتوبوس تصادف کنم و بمیرم؛ در آن زمان هوش مصنوعی می‌تواند امکانی را فراهم کند که پس از مرگ همچنان در فیلم‌ها بازی کنم.»

با این حال، استفاده از هوش مصنوعی برای نقش‌آفرینی پس از مرگ بازیگران پیامدهای حقوقی هم خواهد داشت. در این زمینه شرکت‌های بزرگ در حال بررسی برای برطرف‌کردن مشکلات حقوقی هستند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.