کدخبر :278414 پرینت
24 اسفند 1401 - 09:46

اتصال سامانه ستاد به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند

مدیرکل دفتر پایش و نظارت بر پیاده‌سازی دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران، گفت: سامانه ستاد با هدف الکترونیکی نمودن تمامی مزایده‌ها، مناقصات و معاملات بانکی الکترونیکی راه‌اندازی شده است و شامل سه زیرسیستم خدمت از جمله سامانه خرید جزئی و متوسط، سامانه مناقصات و سامانه مزایده‌هاست.

متن خبر

به گزارش سیتنا، روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، اعلام کرد: مجید فولادیان، از آخرین امکانات پنجره ملی خدمات دولت هوشمند با هدف تسهیل در بهره‌برداری از خدمات این پنجره خبر داد.

فولادیان، ضمن اشاره به اتصال سامانه بانکداری دیجیتالی بانک کشاورزی به پنجره ملی اظهار داشت: سامانه بانکداری دیجیتالی بانک کشاورزی، شامل خدماتی ازجمله انتقال وجه کارتی، پرداخت اقساط تسهیلات، پرداخت قبوض، شارژ تلفن همراه، خلاصه وضعیت حساب‌ها، گزارش دسته‌چک و تاریخچه تراکنش‌های مالی است که اکنون از بستر پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به سهولت قابل‌ارائه است. همچنین ارتباط دو بانک ملی و صنعت‌ومعدن نیز با پنجره ملی خدمات دولت هوشمند برقرار شده است و تعدادی از خدمات آن‌ها از این بستر قابل‌ارائه است.

وی در مورد آخرین امکانات و فناوری‌های احراز هویت افراد جهت افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی کاربران گفت: به‌منظور افزایش امنیت و حفظ حریم خصوصی، کاربران می‌توانند نسبت به فعال‌سازی یکی از گزینه‌های ورود دومرحله‌ای از قبیل استفاده از گذرواژه، استفاده از کد یک‌بارمصرف ارسالی به اپلیکیشن پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و به‌زودی استفاده از فناوری زنده‌سنجی و تطبیق چهره فرد با عکس کارت ملی هوشمند علاوه بر کد پیامک ارسالی به تلفن همراه اقدام نمایند.

فولادیان، از اتصال سامانه ستاد (سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند خبر داد و افزود: سامانه ستاد با هدف الکترونیکی نمودن تمامی مزایده‌ها، مناقصات و معاملات بانکی الکترونیکی راه‌اندازی شده است و شامل سه زیرسیستم خدمت ازجمله سامانه خرید جزئی و متوسط، سامانه مناقصات و سامانه مزایده‌هاست.

به گفته وی،  سامانه خرید جزئی و متوسط درخصوص معاملات جزئی و متوسط کاربرد داشته و کلیه مراحل انجام معامله از ثبت درخواست خرید تا پرداخت وجه ، به‌صورت الکترونیکی در بستر این سامانه انجام می‌شود. سامانه مزایده، سازمان‌های مزایـده‌گـزار (فروشندگان) و مـزایده‌گر (خریداران) را قادر می‌سازد، تا در بـستر الکـترونیک و امـن با رعـایـت مساوات و در شـرایط یکسان، نسبـت به برگـزاری مـزایده‌هـا اقدام کنند.

گفتنی است در حال حاضر، 126 دستگاه اجرایی، سامانه‌ و خدمات پرکاربرد عمومی و بیش از 70 خدمت مستقیم استعلامی به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل هستند که با یک بار احراز هویت قابل استفاده برای عموم مردم است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.