کدخبر :307384 پرینت
21 شهریور 1403 - 12:00

برگزیدگان دهمین دوره جشنواره ملی فاوا چه شرکت هایی بودند؟

در دهمین دوره جشنواره ملی فاوا که در چهار بخش شبکه ملی اطلاعات، دولت هوشمند، صنعت فضایی و اقتصاد دیجیتال و ۱۶ زیر مجموعه مرتبط با آن در جزیره کیش برگزار شد، 61 برگزیده معرفی شدند و تندیس و لوح تقدیر دریافت کردند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، آیین معرفی برگزیدگان دهمین دوره جشنواره ملی ارتباطات و فناوری اطلاعات در جزیره کیش برگزار شد و 61 برگزیده این جشنواره معرفی شدند.

این جشنواره در چهار بخش شبکه ملی اطلاعات، دولت هوشمند، صنعت فضایی و اقتصاد دیجیتال و ۱۶ زیر مجموعه مرتبط با آن برگزار گردید.

در زیر محور سکوهای ارائه دهنده خدمات ابری فراگیر داخلی بخش فناورانه، در حالی «گرین پلاس» رتبه نخست را کسب کرد که شرکت‌های «انتقال داده‌های آسیاتک» و «افرانت» به طور مشترک در جایگاه دوم ایستادند و شرکت «راهکار آینده زمین» رتبه سوم را کسب کرد.

مرکز تحقیقات پردازش‌های فوق سریع دانشگاه صنعتی امیر کبیر در زیر محور سکوهای ارائه دهنده خدمات ابری فراگیر داخلی بخش نوآورانه رتبه نخست را کسب کرد و شرکت «ابر درسا» رتبه دوم را به خود اختصاص داد؛ شرکت‌های «ابر سیگما» و «ابر چکاوک» نیز در این بخش به طور مشترک در جایگاه سوم ایستادند.

زیر محور تحقیق و توسعه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات در بخش ارتباطات هفت برگزیده داشت که «شرکت صنایع ارتباطی آوا» و « جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی» در جایگاه نخست، شرکت‌های «کاوش پردازان هوشمند فرابین»، «نیان الکترونیک» و «خدمات مخابراتی ارگ جدید» در جایگاه دوم ایستادند و شرکت‌های «گسترش خدمات کاراتلفن» و «گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات مهیمن» شایسته تقدیر شدند.

در زیر محور تحقیق و توسعه زیرساخت شبکه ملی اطلاعات بخش امنیت، شرکت‌های «امن افزار گسترش شریف» و « داده سنجی حصین سیستم نور» رتبه نخست و شرکت‌های «افق اندیشه غرب»، «سینداد» و «امن پردازان کویر» در جایگاه دوم ایستادند؛ این بخش در حالی که برگزیده‌ای در جایگاه سوم نداشت، داوران شرکت‌های «فناوری اطلاعات رجا» و «پیام پرداز» را شایسته تقدیر دانستند.

همچنین «پیام رسان بله» در بخش پیام رسان‌های اجتماعی فراگیر اول شد و «ایتا» و «آی‌گپ» به طور مشترک در جایگاه دوم ایستادند؛ این بخش نیز برگزیده‌ای در جایگاه سوم نداشت و پیام رسان «سروش» و «کسبینو» شایسته تقدیر شدند.

جشنواره فاوا

اما بخش زیر ساخت ارتباطی هیچ برگزیده‌ای برای رتبه اول و دوم نداشت و شرکت‌های «انتقال داده‌های آسیاتک» و «های وب» به طور مشترک سوم شدند؛ در این بخش از شرکت‌های «توسعه فناوری ارتباطات پاسارگاد آرین»، «انتقال داده‌های نداگستر صبا»، «گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل»، «پیشگامان توسعه ارتباطات» و «مبین نت» تقدیر شد.

فاوا

بخش زیرساخت اطلاعاتی مرکز داده نیز برگزیده‌ای در جایگاه نخست نداشت و شرکت‌های «انتقال داده‌های آسیاتک مرکز داده آزادگان» و «داده امین قم» به ترتیب دوم و سوم شدند.

همچنین «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» در بخش پنجره واحد تخصصی فاوا دوم شد و در حالی «وزارت امور اقتصاد و دارایی» در جایگاه سوم ایستاد که «کمیته امداد امام خمینی (ره)» شایسته تقدیر اعلام شد.

در بخش خدمت هوشمند نیز «وزارت کشور»، «سازمان تامین اجتماعی» و «وزارت آموزش و پرورش» به ترتیب اول تا سوم شدند.

اما «وزارت راه و شهرسازی» در حالی در بخش مرکز ملی تبادل اطلاعات دوم شد که «فراجا» سوم و «سازمان امور و مالیاتی» و «وزارت بهداشت و درمان» شایسته تقدیر انتخاب شدند.

زیر محور مشارکت الکترونیک هیچ برنده‌ای نداشت و «سازمان اداری و استخدامی کشور» و «سازمان فناوری اطلاعات» شایسته تقدیر شدند.

شرکت‌های «ایریسا»، «پایدار کشت هوشمند خاورمیانه» و «خدمات انفورماتیک راهبر» نیز در بخش راهکارها و تجارت موفق در تحول دیجیتال و هوشمند سازی صنایع به ترتیب اول تا سوم شدند.

در زیر محور محصولات و زیرساخت‌های نوین هوشمندسازی هسته اقتصاد دیجیتال و سکوها و کسب و کارهای فراگیر دیجیتال نیز به ترتیب فقط «مبین نت» و «توسعه تجارت تارا» شایسته تقدیر شدند.

مبین نت

شرکت «نوآوران داده سلامت پیشرو» و «پردازش اطلاعات کیان ایرانیان» در حالی در زیر مجموعه سکوها و کسب و کارهای فراگیر هوش مصنوعی اول و دوم شدند که این بخش جایگاه سومی نداشت و شرکت «فناور ترابر مسیر ریاب مانا» شایسته تقدیر شد.

در بخش پست هوشمند نیز «ماشین‌های هوشمند تنسور» و «ایده بنیان شریف صاپست» اول و دوم شدند.

زیر محور ارائه دهندگان خدمات فضا پایه نیز فقط در بخش جایگاه سومی برگزیده داشت و شرکت «عصر ارتباطات بین الملل پارس کار» در این جایگاه ایستاد.

از شرکت‌های «آرسین تابش نگاران فناور» و «ملک آسمان‌ها و زمین نقش جهان» نیز در بخش سازندگان سامانه‌ها و زیرسامانه‌ها تقدیر شد.

برای مشاهده گزارش تصویری این مراسم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.