کدخبر :275107 پرینت
20 آذر 1401 - 14:19

امضای تفاهم‌نامه بین شرکت مخابرات ایران و استانداری گلستان

در همایش آغاز نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران در استان گلستان، تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت مخابرات ایران و استانداری گلستان در زمینه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و سرویس‌های ADSL،VDSL و FTTH به امضا رسید.

متن خبر

به گزارش سیتنا، در همایش آغاز نهضت جهادی توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران با نام اختصاری “نجما” که در استان گلستان برگزار شد، تفاهم نامه ای بین این شرکت و استانداری گلستان به امضا رسید.

این تفاهم نامه با موضوع همکاری در زمینه توسعه زیرساخت های ارتباط وسرویس های مختلف ADSL، VDSL ، FTTH و… همچنین استفاده از ظرفیت استانداری، ادارات استانی وشهرداری ها برای توسعه ارتباطات در سطح استان منعقد شده است. این تفاهم نامه، از یک سو توسط مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران و از سوی دیگر توسط علی محمدزنگانه ، استاندار گلستان امضا شده است.

علی محمد زنگانه استاندار گلستان در این مراسم ضمن بیان این مطلب افزود: خوشبختانه در گذشته گام‌های ارزشمندی در راستای ایجاد زیرساخت های توسعه فناوری های دیجیتال در استان برداشته شده و امیدواریم همین طور که تا کنون سه هزار کیلومتر فیبرنوری در گلستان اجرا شده، ادامه این مسیر نیز با سرعت بالا اجرایی شود.

استاندار گلستان اظهار کرد: پروژه‌های ارزشمندی در استان در حال اجراست و یا برنامه ریزی اجرای آن در حال انجام است که پیوست فناورانه در هر پروژه ای ضروری است و می تواند ما را در نیل به اهداف توسعه یاری کند.

وی با اشاره به اینکه عقب ماندگی موجود در هر یک از حوزه ها و نبود صنایع تکمیلی و تبدیلی عقب ماندگی در حوزه صنعت وجود دارد باید برطرف شود.اظهارداشت: رسیدن به توسعه این است که در افق ۱۴۰۴ بتوانیم سرانه تولید ناخالص را از ۵۶ همت به حداقل ۲۵۰ همت برسانیم، شعار ما این است که گلستان را بتوانیم با سرزمینی هوشمند تبدیل کنیم و زیرساخت های آن باید فراهم شود و توجه ما در این طرح توجه به روستاهای استان است.

زنگانه گفت: توجه به ارتقا سهم اقتصاد دیجیتال در مجموع مباحث اقتصادی استان از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که ایجاد اشتغال در حوزه دیجیتال بهترین روش اشتغالزایی با هزینه و فایده بالاست.طی تعامل با سرمایه گذاری به دنبال ایجاد کارخانه تولید فیبرنوری در استان هستیم که این اقدام در کشور منحصر به فرد است.

عبدالجلال ایری نماینده مردم غرب گلستان درمجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به این مطلب که افزایش تعرفه ها در شرایطی که در آن قرار داریم مشکلاتی را به وجود می آورد گفت: باید به دنبال بسترسازی جدیدی باشیم و از تکنولوژی های نو استفاده شود تا بتوانیم بستر توسعه را فراهم سازیم و شرکت مخابرات می تواند این توسعه را رقم بزند. تعدیل تعرفه ها شرکت مخابرات می تواند این توسعه سرعت بخشد.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در گلستان با پراکنش جمعیتی روبه رو هستیم، گفت: این مسئله باعث الزاماتی برای شرکت های خدمات رسان از جمله مخابرات شده که نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی خدمت رسانی مخابرات به مردم را موجب رفاه آنها دانست و تأکید کرد: در این زمینه همه باید دست به دست هم دهیم تا افزایش رفاه صورت گیرد و رضایت مندی مردم جلب شود.

عبدالجلال ایری به اجرای طرح نهضت جهادی توسعه فیبرنوری اشاره کرد و گفت: گلستان از پراکنش جمعیتی خاصی را به وجود آورده و این مسئله باعث الزاماتی برای شرکت های خدمات رسانی از جمله مخابرات به وجود آورده و نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه در دولت های قبل عدالت توسعه ای را شاهد نبودیم و نیاز است که در دولت سیزدهم که این مهم رقم می خورد توجه ویژه ای به این مسئله شود. افزود: در دولت سیزدهم ۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت شرکت مخابرات اختصاص داد و تا سال ۹۵ در بودجه عمومی کشور ۶.۲ درصد اعتبار را در حوزه مخابرات تصویب کرده بود که این عدد به ۱۶.۲ درصد رسید و این نشانه همدلی و وحدت بین قوا است.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید برا اینکه متاسفانه دو نکته کلیدی مخابرات با آن رو به رو است گفت: نخست تعرفه ثابت است که باید تغییر کند ولی باید راهکار برای آن در نظر گرفته شود. همچنین تعدد سیاست گذاران در مجموعه مختلف از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه شود، افزایش تعرفه ها در شرایطی که در آن قرار داریم مشکلاتی را به وجود می آورد و باید به دنبال بسترسازی جدیدی باشیم.

غلامرضا منتظری در آئین آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات ایران در گلستان اظهار کرد: استان عزم خویش را برای صعود به بام پیشرفت جزم کرده و آرام آرام در مسیر تحول قرار گرفته است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس ادامه داد: ارتباطات در پیشرفت، سلامت، امنیت و آسایش بشر بسیار دارای اهمیت است بنابراین باید به این دو زیرساخت توجه شود.

منتظری با بیان اینکه صنعت ارتباطات نیاز به شبکه ملی اطلاعات دارد، افزود: خوشبختانه امروز دولت، مجلس و شرکت مخابرات همراه شدند تا این اولویت بر زمین مانده را احیا کنند.

وی آغاز عملیات نهضت جهادی توسعه فیبرنوری مخابرات ایران در گلستان را گامی موثر در جهت توسعه دانست و افزود: یکی از مزیت های این پروژه این است که ما را به استقلال و خودکفایی به ویژه در پیام رسان های داخلی تبدیل خواهد کرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس در خاتمه یادآور شد: باید کیفیت محوری را سرلوحه کار خویش قرار دهیم، در ادامه نیز امید داریم مخابرات چتر حمایتی خویش را بیش از گذشته بر اجرای این پروژه بگشاید تا موجب رضایتمندی مردم شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.