کدخبر :263692 پرینت
02 آذر 1400 - 14:56

ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی

کاهش آمد و شدهای غیرضروری، تکریم مودیان مالیاتی از طریق تسهیل پیگیری امور مالیاتی و در نهایت افزایش رضایتمندی از خدمات سازمان امور مالیاتی کشور از اهداف طرح ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی می باشد. این طرح ضمن تسهیل و تسریع در کار مردم، امکان کنترل و پیگیری اوراق مالیاتی را به کارشناسان مالیاتی می دهد و پایگاه اطلاعاتی جامعی از مودیان ایجاد می نماید.

متن خبر

به گزارش سیتنا، با الکترونیکی شدن ابلاغ اوراق مالیاتی، مؤدیان مالیاتی می‌توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی علاوه بر ارسال اظهارنامه، اعتراض خود نسبت به اوراق را به‌صورت الکترونیکی ثبت کنند. مؤدیان برای بهره‌مندی از این خدمات باید در درگاه ملی مالیات به آدرس www.intamedia.ir فرم الکترونیکی «درخواست استفاده از خدمات الکترونیکی ابلاغ و مدیریت درخواست‌ها» را تایید و ارسال کنند.

پیش از این ابلاغ اوراق مالیاتی به‌صورت فیزیکی و با مراجعه به محل کسب یا اقامتگاه قانونی اشخاص انجام می‌شد که با اجرایی شدن این طرح، برای متقاضیان حساب کاربری ایجاد و اوراق تشخیص و قطعی مالیات عملکرد و ارزش افزوده آنان به محض صدور، در این حساب کاربری بارگذاری و از طریق پیامک به آنان اطلاع‌رسانی می‌شود. در این طرح، دعوت به هیات حل اختلاف، ابلاغ رای هیات حل اختلاف و پرداخت مالیات نیز به‌صورت الکترونیکی امکان‌پذیر خواهد شد.

پس از فعال شدن این خدمات تمامی اوراق مالیاتی به‌صورت خودکار در حساب کاربری هر مؤدی بار‌گذاری شده و پیامک آن به شماره همراه ثبت شده در سامانه جهت مشاهده و دسترسی به این اوراق ارسال خواهد شد. مراحل ثبت درخواست ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی به شرح ذیل است: مراجعه به درگاه ملی مالیات به نشانی www.intamedia.ir و بخش درخواست ابلاغ الکترونیک، ورود به حساب کاربری مؤدی مالیاتی با استفاده از رمز عبور شخصی، انتخاب گزینه ابلاغ الکترونیک از نوار سمت راست صفحه،کلیک روی گزینه «درخواست فعال‌سازی ابلاغ الکترونیک» از ستون سمت چپ جدول اطلاعات مؤدی مالیاتی، انتخاب کادرهای درخواست ارسال پیامک و تایید صحت اطلاعات و کلیک روی گزینه تایید اطلاعات و درخواست.

چنانچه ظرف دو هفته از تاریخ بارگذاری اوراق مالیاتی در سامانه ابلاغ، اوراق مذکور را مشاهده نمایید، تاریخ مشاهده اوراق به عنوان تاریخ ابلاغ واقعی در سامانه ثبت و این تاریخ ملاک محاسبه مواعد قانونی دیگر خواهد بود .ابلاغ انجام شده تمامی پیامدهای ابلاغ واقعی را در برخواهد داشت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.