کدخبر :259581 پرینت
05 مرداد 1400 - 16:10

رئیس اتحادیه مخابرات: توزیع عادلانه‌ی اینترنت نیازمند بهبود شاخص‌های توسعه‌ فاوا و آمادگی شبکه است

رییس هیات مدیره‌ی اتحادیه‌ی صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، گفت: هم اکنون در شاخص‌های توسعه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) و آمادگی شبکه (NRI) در وضعیت قابل قبولی قرار نداریم، لذا برای توزیع عادلانه‌ی اینترنت، باید به صورت هم وزن این دو شاخص‌ را بهبود بخشیم.

متن خبر

دکتر داوود ادیب در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون امکان ارائه‌‌ی اینترنت رایگان به دهک‌های پایین جامعه با توجه به ظرفیت و زیرساخت‌های فعلی شبکه‌ی اینترنت کشور، گفت: متاسفانه در شاخص‌های توسعه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) و آمادگی شبکه (NRI) در وضعیت قابل قبولی قرار نداریم.

ادیب، ادامه داد: با بررسی این دو شاخص در بحث‌های زیرساختی و مقدار اینترنتی که طبق سرانه به مصرف هر فرد می‌رسد، شاهد آن هستیم که کشورهای توسعه یافته در مقایسه با کشور ما موقعیت به مراتب بهتری دارند.

رئیس هیات مدیره‌ی اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، اظهار کرد: در مواقعی ما با افزایش کمیت، کیفیت را فدا می‌کنیم و در مواقعی دیگر با افزایش کیفیت، مقدار را از نظر توزیع کشوری جابه‌جا می‌کنیم.

ادیب، تاکید کرد: اگر خواستار راهکار اصولی و برنامه‌ریزی مدونی برای رسیدن به یک شبکه‌ی اینترنت مطلوب باشیم، باید شاخص‌های جهانی و کل اکوسیستمی که مرتبط با این شاخص‌ها است را بهبود بخشیم.

رئیس هیات مدیره‌ی اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، در پایان اضافه کرد: برای توزیع عادلانه‌ی شبکه‌ی اینترنت و استفاده از شبکه های مجازی باید به صورت هم وزن شاخص‌های مربوط به IDI و NRI را بهبود دهیم.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی‌ منش

 

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.