کدخبر :258148 پرینت
24 خرداد 1400 - 09:31

رستگار: توسعه‌ی اینترنت پرسرعت خانگی، ابتدا نیازمند پشتیبانی مادی و معنوی است و سپس رفع موانع مقرراتی

دبیر و عضو هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران، معتقد است: طرح «بازپس‌گیری کانال‌ها، داکت‌ها و حوضچه‌های مخابراتی از مخابرات ایران» هر چند از الزامات برنامه ششم توسعه است، ولی تصویب آن در این مقطع زمانی از یکسو تصمیمی دیرهنگام و از سوی دیگر به دلیل آماده نشدن زمینه‌ی اجرا، اقدامی شتابزده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مهندس فرامرز رستگار در یادداشت ارسالی برای سیتنا، نوشت: طرح «بازپس‌گیری کانال‌ها، داکت‌ها و حوضچه‌های مخابراتی از مخابرات ایران» که دیروز لایحه آن در هیات دولت تصویب شد، هر چند از الزامات برنامه ششم توسعه است، ولی تصویب آن در این مقطع زمانی از یکسو تصمیمی دیرهنگام و از سوی دیگر به دلیل آماده نشدن زمینه‌ی اجرا، یک اقدام شتابزده است.

رستگار ادامه داده است: این اقدام دولت، تکلیف سال اول برنامه‌ی ششم توسعه بوده و معلوم نیست چرا در سال آخر برنامه ششم و آنهم در روزهای آخر دولت تصویب می‌شود.

او تاکید دارد: اگر قرار باشد دولت قبل از خاتمه دوره‌ی خود کارهای عقب مانده از برنامه ششم را در حوزه‌ی ICT انجام دهد، موارد مهمتری وجود دارد که بهتر است به آن پرداخته شود.

رستگار خاطرنشان کرد: در عین حال، توسعه‌ی اینترنت پرسرعت خانگی به مانند یک تولید، ابتدا پشتیبانی مادی و معنوی لازم دارد و سپس رفع موانع گسترده‌ی مقرراتی در سطح کشور.

وی در پایان آورده است: با نگاهی به تعهدات بخشICT در برنامه‌ی ششم توسعه خواهیم دید که برای سرمایه‌گذاری در پژوهش و تحقیق و همچنین تولیدی و کاربردی نمودن فناوری های نامبرده شده در برنامه، اقدام خاصی انجام نشده در حالی که اجرای آن ساده و نیازمند تصویب در مجلس شورای اسلامی هم نیست و از مطالبات جدی بخش صنعت است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.