کدخبر :208754 پرینت
08 اسفند 1396 - 10:29

گزارش آگهی/ دروازه هادریان از جاذبه‌های گردشگری آنتالیا

شهر آنتالیا جاذبه‌های گردشگری بسیار متنوعی دارد که هر قشری از مسافرین را راضی نگه میدارند. چه طرفدار دریا و تفریحات آبی باشید و چه از دیدن بناهای تاریخی لذت ببرید، در آنتالیا جاذبه‌هایی برای لذت بردن خواهید داشت. امروز دروازه هادریان را معرفی می‌کنیم که یکی از جاذبه های گردشگری این شهر است.

متن خبر

اگر قصد سفر به تور آنتالیا را دارید، دروازه تاریخی هادریان یکی از جاذبه هایی است که نباید دیدنش را از دست بدهید. با https://nextholiday.ir و معرفی این دروازه همراه باشید.

قدمت دروازه هادریان به ۱۳۰ سال پس از میلاد مسیح برمیگردد. این دروازه در واقع به مناسبت بازدید امپراطور هادریان از منطقه آتالیا (نام قدیمی آنتالیا) ساخته شده بود و به همین دلیل هم نام آن دروازه هادریان است. این دروازه همچنین یکی از ورودی های منطقه تاریخی کالچی در شهر آنتالیا است.

با اینکه امروزه این دروازه در بلوار آتاتورک واقع شده، اما در گذشته یکی از دروازه های اصلی ورودی به شهر بود و اهمیت زیادی هم داشت.

در کنار دروازه هادریان دو برج قرار گرفته اند که البته به صورت مجزا و در بازه های تاریخی مختلفی ساخته شده اند.

برج جنوبی این دروازه مربوط به عصر فرمانروایی رومی ها است و برج شمالی، منصوب به پادشاه سلجوقی به نام علاالدین کی قباد اول است که در قرن ۱۳ پس از میلاد پادشاهی میکرد. به دلیل همین متفاوت بودن بازه ساخت این دو برج، تفاوت هایی در سبک معماری آنها هم دیده می شود.

https://nextholiday.ir

خود دروازه هادریان از سه گذرگاه طاق دار کوچکتر تشکیل شده است که همگی اندازه مشابهی با هم دارند. ارتفاع کلی این دروازه هم ۸ متر است. آنچه که دروازه هادریان را از حیث معماری بسیار با ارزش می کند، دقت بالا به جزئیاتی در ستون ها یا روی طاق های سه گذرگاه کوچکتر دروازه است که جلوه خاص و بسیار زیبایی به هادریان بخشیده اند.

فرانسیس بوفورت که یک سیاح مشهور ایرلندی بود، در سال ۱۸۱۷ سفری به این منطقه داشت و در سفرنامه خودش به دروازه هادریان هم اشاره کرد.

جالب است بدانید که وی ارتفاع دروازه را بیش از ۸ متر ذکر کرده و به وجود بنای دیگری در قسمت بالای آن اشاره داشته است که احتمالا این بنا در قرن ۱۹ میلادی تخریب شده چرا که در هیچ یک از منابعی که پس از این تاریخ نوشته شده اند، به وجود چنین بنایی روی دروازه اشاره نشده است.

به هر حال امروزه دروازه هادریان یکی از بناهای بسیار مهم شهر آنتالیا و گذرگاهی برای رسیدن به بافت قدیمی شهر است که در آن انواع و اقسام بناهای تاریخی دیگر و همچنین مراکزی چون رستوران های متنوع واقع شده اند.

پس اگر به جاذبه های تاریخی علاقه دارید، در سفر به آنتالیا در تور ترکیه بازدید از این دروازه قدیمی و مشهور را فراموش نکنید.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.