کدخبر :201846 پرینت
12 تیر 1396 - 13:41

مدیرکل صدور پروانه‌ی سرویس‌های رادیویی رگولاتوری، تاکید کرد:

حضور مشاوران حرفه‌ای ITU در دوره‌ی آموزشی اینترنت اشیاء دانشکده‌ی پست و مخابرات

مدیرکل صدور پروانه‌ی سرویس‌های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گفت: هدف از برگزاری دوره‌ی آموزشی اینترنت اشیاء (IOT) که توسط دانشکده‌ی پست و مخابرات و تحت نظارت ITU از روز هفدهم تیرماه در تهران برگزار می‌شود، مطرح کردن موضوعات و مقررات مرتبط و در عین حال پیاده سازی اینترنت اشیاء در کشور است.

متن خبر

دکتر "عظیم فرد" در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا (citna.ir)، درباره‌ی انتخاب دانشکده‌ی پست و مخابرات برای میزبانی برگزاری دوره‌ی آموزشی اینترنت اشیاء، توضیح داد: این دانشکده سال‌ها قطب مدیریت طیف منطقه‌ی آسیا - اقیانوسیه بوده و هم اکنون تعدادی پروژه‌ی مقرراتی و آزمایشی در این زمینه در دست دارد و از طرفی با توجه به اینکه در این دوره کارشناسان و اساتیدی از کشورهای دیگر نیز حضور دارند، مباحث روز در این حوزه مطرح شده و تبادلات علمی خوبی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه کشورهای در حال توسعه و پیشرفته در زمینه‌ی اینترنت اشیاء کار می‌کنند، گفت: در سال 2019 نقطه‌ی عطفی اتفاق خواهد افتاد و اینترنت اشیاء وارد فاز پیاده سازی می‌شود.

این مدیر ارشد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، برگزاری دوره‌ی آموزشی اینترنت اشیاء به میزبانی دانشکده‌ی پست و مخابرات را قابل تقدیر دانست و بیان کرد: ارتباط داشتن با ITU ما را به‌روز نگه می‌دارد و مشاوران حرفه‌ای که در دسترس این اتحادیه هستند و قرار است در این دوره‌ی آموزشی شرکت کنند دارای تجربیات فراوانی هستند. این دوره‌ی آموزشی منجر به انتقال تجربیات شده و هم‌افزایی ایجاد می‌کند و طبیعتا این تبادل تجربیات نتیجه بخش نیز خواهد بود.

وی تاکید کرد: در دانشکده‌ی پست و مخابرات پروژه‌هایی در زمینه‌ی IOT انجام شده و در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز کارهای متنوعی صورت گرفته است.

مدیرکل صدور پروانه‌‌ی سرویس‌های رادیویی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه  حوزه‌های مختلف از جمله بانک‌ها با استفاده از اینترنت اشیاء متحول شده و در واقع با IOT شاهد پوست اندازی حوزه‌ی IT خواهیم بود، افزود: بخش‌های مختلف و اثر گذار اینترنت اشیاء در حوزه‌ی کاری خودشان باید کاملا آگاهی یافته و به نتایج مثبتی که با استفاده از مزیت‌های IOT در حوزه‌ی مربوطه ایجاد می‌شود، واقف شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به تعداد بسیار بالای اشیاء می‌توان حساسیت و حجم کاری این حوزه را پیش بینی کرد و با توجه به نوظهور بودن این‌ فناوری، موضوع رگولاتوری به عنوان یک مساله‌ی مهم دیگر در این زمینه قابل ذکر است، بنابراین آشنایی با جنبه‌های مختلف رگولاتوری اینترنت اشیاء، خصوصا استفاده‌ی بهینه از طیف فرکانسی در راستای پیاده‌سازی بهتر این مقوله، کمک شایانی در این زمینه خواهد کرد و از سویی با عنایت به اینکه  سرعت IOT تا 10 گیگابایت در ثانیه را پوشش می‌دهد طبیعی است که باید زیرساخت های لازم برای این موضوع فراهم شود.

دکتر عظیم فرد با بیان اینکه دستیابی به اهداف اینترنت اشیاء زمان‌بر بوده و نیاز به کار فراوان دارد، برگزاری این دوره‌ی آموزشی را حلقه‌ای از یک زنجیره‌ی طولانی دانست و افزود: طبیعی است با برگزاری این دوره‌ی آموزشی نمی‌توانیم به همه‌ی اهداف در این حوزه دست یابیم، اما در کنار همه‌ی کارهای دیگر، این گونه دوره های آموزشی می‌تواند اثربخش باشد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.