کدخبر :191626 پرینت
18 مهر 1395 - 14:38

شاخص ترین عملکرد پست، عنوان شد:

عضویت ایران در شورای راهبری اداری UPU/ تصویب اساسنامه‌ی شرکت ملی پست

مدیرعامل شرکت ملی پست در نشست خبری با اصحاب رسانه، عضویت ایران در شورای راهبری اداری UPU و تصویب اساسنامه پست را از مهم ترین دستاوردهای پست در یک سال اخیر دانست.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مهندس مهری به تشریح دستاوردهای ایران در کنگره پستی 2016 پرداخت و اظهار داشت: ایران پس از دوازده سال به عضویت شورای راهبری اداری اتحادیه پستی جهانی درآمد که دستاورد بزرگی است.
وی از دیگر دستاوردهای این دوره کشورمان در اتحادیه پستی جهانی به تصویب سه پیشنهاد ایران در کنگره اشاره کرد و افزود:‌ این پیشنهادات با اجماع عمومی و با عناوین سرویسهای تجارت الکترونیک؛کلیدی برای سرویس پستی موثر و پویا -درج آمار مرتبط با توسعه سرویسهای الکترونیک پستی در آمار اتحادیه پستی جهانی و نیز پیشنهاد در رابطه با اصلاح بندهای 2و 3ماده یک کنوانسیون پستی جهانی مورد تصویب قرار گرفت.
وی افزود: در این دور در حاشیه برگزاری مجمع عمومی، شرکت پست موفق به دریافت گواهینامنه نقره مدیریت کیفیت در سرویس "پست نامه" و برنز کیفیت سرویس پیشتاز شد.
وی دیدار وزیر ارتباطات با وزرای همتای خود در کشورهای مختلف را از دیگر رویدادهای این کنگره دانست و افزود‌: وزیر ارتباطات با وزرای چندین کشور دیدار و گفت و گو کرد که در حاشیه دیدار با وزیر ارتباطات ترکیه، پست دو کشور، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
مهری در بخش دیگر سخنان خود تصویب اساسنامه شرکت ملی پست در مجلس شورای اسلامی را موفقیت دیگری برای پست عنوان کرد و اظهار داشت:‌ با این اتفاق بلاتکلیفی شرکت پست بعد از یک دهه به پایان رسید و زمینه سرمایه‌گذاری، اصلاح ساختار و توسعه شرکت فراهم شد.
وی با بیان این که، در اساسنامه، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران به منظور انجام امور ملی و حاکمیتی خدمات پستی به شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تغییر نام یافته است، از جمله وظایفی که در این اساسنامه به شرکت پست محول شده است به ایجاد زمینه ارائه خدمات نوین پستی، مدیریت نشانی مکانهای کشور مبتنی بر بانک اطلاعاتی شناسه پستی ده رقمی (GNAF)، انجام عملیات تجزیه و مبادلات محموله‌های پستی بین‌المللی و تجارت الکترونیک اشاره کرد.
مهندس مهری با تاکید بر هوشمندسازی شرکت ملی پست، از بهره برداری از دو پروژه در ماههای اخیر در این راستا خبر داد و گفت: توسعه و راه‌اندازی نرم‌افزارهای یکپارچه مبادله پستی در650 نقطه سراسر کشور، و راه‌اندازی سامانه هوشمند همراه نامه رسانان در ده استان کشور در این خصوص بوده است.
مدیرعامل شرکت پست در زمینه تجارت الکترونیک بهعنوان برنامه های پست گفت: تمام محموله های بین المللی باید از طریق پست ملی ساماندهی شود.
وی با اشاره به اساسنامه جدید پست، نظارت و ساماندهی تجارت الکترونیک داخلی و خارجی را وظیفه پست برشمرد و گفت: بعد از تصویب اساسنامه پست از مردادماه متولی ارائه نماد اعتماد به فروشگاه های مجاز در زمینه تجارت الکترونیک پست شده است و در این خصوص آیین نامه های مربوط هم در حال تهیه است.
مهری خاطر نشان کرد: مذاکرات با شرکت فرودگاه های کشور و معاونت وزارت راه و شهرسازی نیز در جهت ساماندهی این فروشگاه ها در جریان است.
مدیرعامل شرکت پست همچنین در ادامه در مقایسه عملکرد شش‌ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خاطرنشان کرد: از جهت کیفیت مرسولات به موقع توزیع شده از 89 درصد در سال 94 به 97 درصد در سال جاری رسیده ایم که 9 درصد رشد نشان می‌دهد.
وی میزان انطباق کیفی را94 درصد دانست و افزود: شرکت ملی پست بحث کیفیت را هماهنگ با نیاز و خواسته مشتریان دنبال می‌کند.
مدیرعامل شرکت پست از رشد50 درصدی بخش امانت خبر داد و گفت: به دنبال افزایش زیرساخت لازم در این زمینه، راه‌اندازی سرویس توزیع با ماشین در دست اجرا است.
مهندس مهری در ادامه در خصوص پروژه‌های اقتصاد مقاومتی، به مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی اشاره کرد و گفت: تاکنون 48 میلیون و پانصد هزار رکورد کد ده‌رقمی پستی در کشور اختصاص داده شده است که از این میان 38 میلیون و پانصد هزار رکورد شهری و 10 میلیون رکورد روستایی می‌باشد.
وی همچنین شهرهای به هنگام شده کد پستی را 100 درصد اعلام کرد و افزود: با توجه به 55 درصد روستاهای به هنگام شده، امیدواریم تا پایان موعد مقرر 100 درصد روستاهای باقیمانده به هنگام شود.
مدیرعامل شرکت پست در زمینه ژئوکد شدن امکان نیز اظهار داشت: حدود 90 درصد نقاط شهری دارای ژئوکد (طول و عرض جغرافیایی) شده‌اند و باقی اماکن نیزد رنقاط شهری تا دو ماه آینده انجام خواهد شد و به این ترتیب  تا پایان سال 100 درصد شهرهاو روستاهایی بهنگام و ژئوکد می شوند.
وی در زمینه سرویس سیماک نیز از استانهای کرمان، گیلان و البرز به عنوان پایلوت طرح خبر داد و گفت: در فاز نخست این طرح تا کنون 49 شهرداری و 515 دهیاری به سامانه یکپارچه داده ای جغرافیایی مجهز شده است و به این ترتیب امکان استعلامات مربوط به املاک به صورت الکترونیکی در این مراکز فراهم شده است.
مهری در بخش دیگر سخنان خود از برگزای 7 جلسه کارگروه GNAF خبر داد و گفت: با سازمانهای همکار در این زمینه جلسات برگزار و تصمیمات خوبی گرفته شده است.
وی در زمینه GIS نیز از تهیه نقشه پارسل در هفت نقطه شهری و 567 نقطه روستایی خبرداد و گفت: با تکمیل این پروژه، سرویس‌های جدیدی ارائه خواهد شد که به تسهیل زندگی شهروندان کمک خواهد کرد.
مهری با اشاره به فعال شدن دو اپراتور جدید پستی اظهار داشت: ظرف مدت معین طبق اساسنامه، کلیه فعالان بخش پست باید از سازمان تنظیم مقررات مجوزهای لازم را کسب نموده و فعالیت کنند.
مدیرعامل شرکت پست با اشاره به ساماه 193 گفت: این سرویس که در طول یک سال گذشته راه‌اندازی شده است خدمات متنوعی به مردم ارائه داده است.
مهندس مهری برنامه های آتی شرکت ملی پست را توسعه تجارت الکترونیک، توسعه سرویس های الکترونیکی پست (E-POST)، مدیریت نشانی مکان محور و استعلامات میان دستگاهی اماکن، توسعه نواحی تجزیه و توزیع، توسعه هاب پستی بین الملل،‌ ایجاد و توسعه مراکز تجزیه مکانیزه کشوری، بهینه سازی مرکز تجزیه و مبادلات تهران و ایجاد مرکز داده و طرح جامع فناوری اطلاعات عنوان کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.