کدخبر :190414 پرینت
04 شهریور 1395 - 20:29

ساختار ارتباطات ثابت، متناسب با تغییر فناوری به‌روز نشده است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، گفت: با توجه به جهت گیری استراتژیک شرکت، ضمن ایفای نقش رقابتی خود، تعامل سازنده و برد-برد را با تمام بازیگران عرصه ارتباطات کشور در بخش های ثابت و سیار پیگیری می‌کنیم.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر سرائیان در گفت‌وگو با ماهنامه ارتباطات با تشریح ماموریت های ملی و شرکتی مخابرات، افزود: «یک مأموریت ملی برای مخابرات وجود دارد و آن‌هم استفاده تمام اپراتورها از زیرساخت‌های مخابرات ایران است. بدین منظور تعامل سازنده و برد-برد با تمام بازیگران عرصه ارتباطات را پیگیری می‌کنیم.»

وی گفت: «مأموریت دیگر مخابرات، ایفای نقش رقابتی در حوزه ارتباطات ثابت و سیار است که جهت‌گیری استراتژیک شرکت را شامل می‌شود.»

دکتر سرائیان خاطرنشان کرد: «هرچه رقبای ما قوی‌تر، چابک‌تر و چالاک‌تر شوند، ما هم قوی­تر می‌شویم. پس در عین حرکت با حداکثر اعتبار، به رقبای خود نیز به‌عنوان انگیزه­ای برای پیشرفت در هر دو حوزه ثابت و سیار نگاه می‌کنیم. چرا که تحول، اجتناب ناپذیر و رقابت، برکت است.»

وی با بیان این که اکنون پارادیم دیجیتال در حوزه فناوری های مخابرات حاکم است، افزود: «البته، ساختار ارتباطات ثابت، متناسب با تغییر فنّاوری به‌روز نشده و می‌توان گفت در این حوزه در تغییر پارادایم فناوری موفق نبوده­ایم. ما از آنالوگ به دیجیتال (TDM) رسیده­‌ایم، اما بسیار طول کشیده که از دیجیتال به شبکه تمام IP و پس‌از آن نیز، به شبکه تمام IT برسیم.»

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه سیستم جدید نظام انتصابات بر مبنای شایستگی در مخابرات ادامه خواهد یافت، گفت: «قطعاً حمایت مجموعه در تداوم این برنامه مؤثر خواهد بود. اعتماد به این روش و استقبال همه از این حرکت مثبت، بسیار مهم است. اگر کار به‌گونه‌ای پیش برود که اشکالات احتمالی طرح با نگاه اصلاحی دیده و گفته ‌شده و این امر نهادینه شود، دیگر هیچ‌کس نمی‌تواند طرح دیگری را جایگزین آن کند.»

وی افزود: «نگاه مثبت و اعتماد عمومی به طرح جابه‌جایی نیروها و نظام انتصابات، مهم‌ترین مساله در تثبیت این طرح ارزشمند است.»

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

اعلام این موضوع کافی نیست جناب سرائیان همواره در این سالها در مسئولیت های بزرگی این مجموعه بوده اند توضیح دهند چرا اینطور شده و چرا هیچوقت در برخورد با انحراف ها هیج حرکتی نکرده اند

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.