کدخبر :185784 پرینت
08 فروردین 1395 - 20:45

ارائه‌ی سرویس‌های ویژه‌ی شهروندی در نقاط مختلف کشور با 193

مدیرعامل شرکت پست، گفت:‌ تلاش می کنیم 193 به تلفن خدمت برای مردم تبدیل شود و برای گسترش و تنوع خدمات،‌ با اصناف در حال مذاکره هستیم.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مدیر عامل شرکت پست در گفت و گو با سایت وزارت ارتباطات، گفت:‌ با استفاده از  193، خدمات ویژه شهروندی از هر جای کشور چه با تلفن ثابت و چه با تلفن همراه انجام می شود که از جمله آنها خدمات پستی، خدمات پیکی، تامین بلیط اتوبوس و هواپیما، تامین غذای گرم و ... انجام می شود که این خدمات به تدریج در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه ابتدا این طرح در سه استان آغاز به کار کرد، افزود: به حمد ا.. این طرح در همه استان ها ارائه خدمت می کند.

 مهری ادامه داد: به منظور گسترش خدمات 193، با صنف پخش کتاب، تعمیرکارهای لوازم برقی و الکترونیکی و... در حال مذاکره هستیم و انشاء ا.. در سال 95 این خدمات افزایش می یابد.

وی اظهارکرد:‌ در سال 94 ،‌ نه سرویس توسط شرکت پست ارائه شد که از جمله آنها سرویس پست پخش، سامانه خرید و فروش اینترنتی من و پست، سرویس خدمات ویژه شهروندی(خوش)، تمبر فاخر طلاو نقره،  تجارت الکترونیک بین المللی (بدون مرز) یاتا،  پست مستقیم الکترونیکی (EDM)، پست ترکیبی، سرویس پست رسانه  و سرویس پست لجستیک  است.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت پست لجستیک در استان ها گفت: این سرویس نیازمند زیرساخت های بیشتر همچون  انبار، نرم افزار هوشمند، زیرساختهای حمل و نقلی،‌ بالابر و... است که به تدریج در حال فراهم کردن این امکانات در استان ها و شهرستان ها هستیم.

مهری صندوقهای هوشمند پستی را چند منظوره عنوان کرد و گفت: این صندوق ها به گونه ای طرحی شده است که در زمانی که مرسوله در داخل آن انداخته می شود و همچنین در موقع تخلیه به صورت هوشمند اطلاع رسانی می شود.

وی ادامه داد: همچنین با نصب  صندوق پستی هوشمند معابر Cashless)) همه امورات مالی و بانکی بجز گرفتن پول نقد از طریق آن انجام می شود.

مدیرعامل شرکت پست  خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم که تمبرهای دو بعدی و الکترونیکی  را از طریق کشلس چاپ و در اختیار مشتریان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 94 حدود 50 صندوق هوشمند درخیابانها، نصب شده است،‌ افزود: برای توسعه این صندوقها نیازمند مشارکت بخش خصوصی هستیم و برای سال آینده پیش بینی می شود این صندوق ها را توسعه دهیم.

مهری به توسعه پست مالی با پست بانک و توافق با یکی از بیمه ها اشاره کرد و گفت: با توجه به  اجرایی شدن برجام و باز شدن سوئیفت، امیدواریم در کسب و کار و تجارت الکترونیک رونق داشته باشیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی اطلاع رسانی این سرویسها به مردم گفت: نیازمند اطلاع رسانی قوی تر و تغییر شیوه های اطلاع رسانی هستیم.

مهری به موضوع امانات پستی اشاره کرد و افزود: جهت گیری های پست مالی دنیا به سمت کالا و خدمات است و پست نامه ها در حال کاهش  هستند.

مهری  با بیان اینکه اصلاح رویه ها، تقویت زیرساخت و اصلاح قیمتها در دستورکار قراردارد افزود: ماه بهمن 32 درصد رشد ترافیک امانات پستی داشته ایم که در نوع خود بی سابقه بوده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.