کدخبر :181104 پرینت
05 مهر 1394 - 17:45

دومین دوره آموزشی OJT پروژه IPNI در امور شبکه مخابرات برگزار شد

سومین جلسه از دور دوم کارگاه آموزشی OJT پروژه IPNI با حضور مهندس حاجی محمدی، مدیر امور شبکه، مهندس سالم، مدیرکل طرح و مهندسی دیتا، دکتر Kiyong Ko، معاون Network BU از شرکت KT و مدیران و کارشناسان حوزه شبکه مخابرات ایران و شرکت های مخابرات استانی و مدیران و کارشناسان شرکت KT برگزار شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس حاجی محمدی، مدیر امور شبکه شرکت مخابرات ایران، هدف از برگزاری این کلاس های آموزشی را انتقال دانش از شرکت مشاور خارجی به  متخصصان توانمند داخلی عنوان کرد و افزود: طرح قبلی شبکه IP  کشور که در سال 91 توسط شرکت مشاور خارجی KT تهیه شده بود، با توجه به تغییر نگرش و سیاست های کلان، مجددا مورد بازنگری قرار گرفته و مقرر شد ضمن طراحی با جزئیات شبکه یکپارچه IP ، طی چند دوره آموزشی ، دانش پیشرفته آن نیز به متخصصان داخلی منتقل  شود.

مدیر امور شبکه شرکت مخابرات ایران، به توانمندی نیروهای متخصص داخلی شرکت اشاره کرد و گفت: بر این اساس، به جای این که کل کار را به شرکت مشاور خارجی بدهیم، بخش های مهمی از کار را، از قبیل تهیه بخشی از طرح های شبکه IP استان ها به متخصصان حوزه شبکه دیتای مخابرات استان ها واگذار گردید که تا این لحظه خروجی های خوب و قابل قبولی داشته است.

وی تعداد متخصصان درگیر این پروژه را در سطح کشور، بیش از 150 نفر عنوان کرد و افزود: علاوه بر آن، نزدیک به 100 نفر نیز در پروژه NOC فعالیت دارند که مجموع آنان پس از گذراندن دوره های تکمیلی آموزشی ، قادر خواهند بود پس از تکمیل ارایه طرح های استانی، شبکه مبتنی بر IP شرکت مخابرات ایران و استان ها را پیاده سازی کنند.

مهندس حاجی محمدی، پیاده سازی پروژه IPNI در شرکت مخابرات ایران را پس از خصوصی سازی لازم دانست و گفت: پس از خصوصی سازی، شبکه IP داخل استان ها در اختیار شرکت مخابرات ایران و شبکه IP بین استانی (IP Backbone) در اختیار شرکت ارتباطات زیرساخت قرار گرفت. ازاینرو به لحاظ جلوگیری از ایجاد پراکندگی و دارا بودن شبکه یکپارچه، جهت مدیریت نقطه به نقطه سرویس ها، این پروژه در حوزه شبکه شرکت مخابرات ایران تعریف گردیده است.

مدیر امور شبکه شرکت مخابرات ایران، بالا رفتن کیفیت خدمات، امکان ارائه سرویس های نوین و کاهش هزینه ها را از نتایج پیاده سازی این پروژه برشمرد و خاطرنشان کرد: با اجرا شدن کامل پروژه IPNI در شرکت مخابرات ایران، بستری مناسب و یکپارچه به عنوان IP Bearer، با دارا بودن بالاترین ظرفیت و بهره گیری از اصول استاندارد شبکه IP از قبیل پایداری و اطمینان بالا، دسترس پذیری فوق العاده، توسعه پذیری و امنیت مناسب برای ارایه خدمات به مشتری ایجاد شده و با مدیریت کامل، به بالارفتن کیفیت خدمات و در نهایت، رضایتمندی مشتری خواهد انجامید.

وی پیاده سازی این پروژه را با توجه به هزینه زیاد اولیه، در راستای توسعه شبکه مخابرات دانست و افزود: این پروژه نیز همانند پروژه های دیگر شرکت مخابرات ایران بر اساس پاسخ به نیازهای مشتریان و توسعه شبکه و خدمات مخابراتی تعریف شد.

مهندس حاجی محمدی، بررسی وضع موجود شبکه مخابرات ، ارایه طرح شبکه مبتنی بر IP بر اساس نیازها و قابلیت ها، تامین تجهیزات و همچنین پیاده سازی را مراحل اجرای این پروژه عنوان کرد و گفت: در مرحله شناخت وضع موجود، ضمن بررسی کامل ابعاد فنی مختلف شبکه های موجود و برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان استانی، در محل استان و در ستاد شرکت در تهران که زمان زیادی نیز صرف شد مورد واکاوی قرار گرفت و پس از آن، با طرح پیشنهادی کلان ارایه شده از سوی شرکت مشاور خارجی تطبیق داده شد و با انتقال دانش و ارتقاء آگاهی متخصصان داخلی و پیاده سازی پروژه، طرح های تکمیلی در حال انجام توسط متخصصان مشاور خارجی و داخلی می باشد.

گفتنی ست، دوره اول آموزشی OJT در تیرماه سال جاری برگزار شد و دور دوم این کلاس ها با شرکت بیش از 100 نفر از کارشناسان و متخصصان داخلی حوزه شبکه دیتا به منظور ارایه طرح های استانی توسط آنان در مهر ماه سال جاری در حال برگزاری ست.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.