کدخبر :180618 پرینت
21 شهریور 1394 - 18:20

مدیرعامل شرکت پست:

نوآوری و معرفی سرویس های جدید دستور کار شبکه پستی است

با تاکیدات دکتر واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نوآوری و معرفی سرویس های جدید بر اساس نیاز مشتریان باید در دستور کار شبکه پستی قرار گیرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مهندس مهری، رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت پست در جلسه ارزیابی عملکرد استان تهران و مناطق پستی که با حضور اعضای هیات مدیره، جمعی از مدیران و معاونان ستادی، مدیر کل پست استان تهران و تجزیه و مبادلات و مدیران مناطق پستی برگزار شد  ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: سمت و سوی حرکت پست دنیا در جهت عرضه کالا و خدمات است که بازار الکترونیک، پست مالی، پست لجستیک و خدمات فروش از مهمترین آنها محسوب می شود.

وی ادامه داد: عرضه کالا و خدمات مختلف در دفاتر پستی از یک سو موجب تقویت ارتباط مردم با پست شده و از سوی دیگر امکان آشنایی و استفاده آنها از خدمات متنوع پستی را فراهم می آورد.

مدیرعامل پست با اشاره به اینکه باید زیرساخت های لازم را براساس کسب و کار جدید پست ایجاد کرد افزود: اصلاح ساختار و بازنگری در تمامی بخش ها به ویژه در فرایندهای عملیات پستی و ارسال امانات و کاهش مدت زمان سیر مرسولات و ارتقای کیفیت خدمات باید از اولویت های کاری مدیران و کارکنان مجموعه باشد.

رییس هیات مدیره پست سپس با اشاره به شعار سال جاری پست با عنوان "پست هوشمند در خدمت مردم" خاطر نشان کرد: هوشمندی در ارائه خدمات به معنای بهره وری بالا، ارتقای کیفیت، استفاده از طرفیت ها و امکانات بخش خصوصی، داشتن تفکر شرکتی، استفاده بهینه از امکانات، تجهیزات، فضاها، نیروی انسانی و در یک کلام انتخاب پست به عنوان انتخاب اول مردم می باشد.

مهندس مهری وجود حجم بالای مرسولات را در دیگر مبادی از جمله ترمینال ها، فرودگاه ها و غیره نگران کننده دانست و افزود: مادامی که این وضعیت وجود دارد نشان از عملکرد نامطلوب ما در شبکه پستی است.

وی با بیان اینکه استان تهران به جهت دارا بودن امکانات و قابلیت ها از پتانسیل بالایی برخوردار است تاکید کرد: پست استان تهران و مناطق پستی باید در تحولات و اصلاح ساختار مانند دیگر بخش ها همچنان پیشرو باشد.

لزوم توجه به ترافیک های پایدار و دارای ارزش افزوده، اعمال روش های صحیح مدیریتی و نگاه سیستمی به همه امور، نظارت های هوشمند مبتنی بر فناوری اطلاعات، ارتقای نیروی انسانی و کاهش قیمت تمام شده  از دیگر مهم ترین محورهای مورد تاکید رییس هیات مدیره در این جلسه بود.

مدیرعامل پست با بیان اینکه پست به عنوان متولی نشانی اماکن در کشور معرفی شده و اجرای درست آن اعتبار و درآمد قابل ملاحظه ای را برای آن به همراه خواهد داشت تصریح کرد: ایجاد و به هنگام سازی بانک های کد پستی و صحت آنها می تواند زیر ساخت اجرای طرح های بزرگ ملی نظیر GNAF ،GIS ، ISIC و سرویس هایی از این دست باشد.

وی با اشاره به ضرورت ساده سازی فعالیت هادر راستای افرایش سرعت سیر مرسولات حرکت در جهت ترافیک مرسولات غیر ثبتی را مهم خواند و افزود: برخی آمارها از رشد ترافیک بالای نود درصدی این نوع مرسولات در کشورهای پیشرفته حکایت دارد.

مهندس مهری در بخش دیگری از سخنان خود از تمبر به عنوان یگانه محصول فرهنگی شرکت پست نام برد و تصریح کرد: باید در خصوص توسعه فرهنگ تمبر، جمع آوری و نوآوری در عرضه این محصول اهتمام ویژه ای صورت گیرد.

وی در پایان وجود وفاداری، صمیمیت و همدلی را میان کارکنان شبکه پستی کم نظیر دانست و افزود: پست یک نهاد بزرگ حاکمیتی است و همه باید در ارتباط با مباحث پستی حساسیت زیادی داشته باشیم و به هیچ دستگاهی اجازه دخالت در حریم شبکه را ندهیم.

مدیرعامل پست با بیان این که در کارنامه عملکرد استان ها و مناطق پستی، امتیاز زیر 75 قابل قبول نمی باشد اظهار امیدواری کرد: با تلاش، اراده و خلاقیت بیش از پیش مدیران و کارکنان کاستی ها مرتفع و بهبود وضعیت حاصل گردد.

براساس این گزارش هر یک از اعضای هیات مدیره و مدیران حاضر و مناطق مورد ارزیابی ،نقطه نظرات خود را بیان کردند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.