کدخبر :179537 پرینت
17 مرداد 1394 - 15:14

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات:

روح پرسشگر خبرنگاران بازوی توانمند دولت تدبیر و امید است

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات به مناسب 17 مرداد روز خبرنگار گفت: روح پرسشگر خبرنگاران، یاری رسان و بازوی توانمند دولت تدبیرو امید است.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمدرضا فرنقی زاد پیگیری مطالبات مردم از مسئولان توسط خبرنگاران راضروری دانست و گفت: امروز باگسترش شبکه های اجتماعی و موبایلی ، هرشهروند یک خبرنگاراست و این موضوع، نوع نگاه به حرفه خبرنگاری را با چالش های جدیدی مواجه می کند.

وی بر روح پرسشگر خبرنگاران به عنوان بازوی دولت یازدهم تاکید کرد و ادامه داد: آگاهی جامعه و تنویر افکار عمومی، نیازمند تلاش هماهنگ،  تخصصی و فراگیر خبرنگاران است.

رئیس مرکز روابط عمومی با بیان اینکه خبرنگاران نباید نسبت به عدم پاسخگویی مسئولین   دلسرد شوند افزود: شاید به جرات بتوان گفت: پیگیری در بیان مطالبات، کمبودها و درخواستهای مردم، تفاوت خبرنگار حرفه ای با مبتدی است و لازم است کسی که این حرفه مقدس را به عنوان شغل خود انتخاب می کند؛ با تعهد همه جانبه آن را تا سرمنزل مقصود دنبال کند.

وی اظهار کرد: روشنگری و آگاهی بخشی دو بال پیشرفت خبرنگاران است که رعایت اصول و پایبندی به اخلاق حرفه ای،  مسیرحرکت راهموارتر ومطمئن تر می سازد.

وی بر ضرورت تغذیه اطلاعاتی خبرنگاران توسط روابط عمومی ها تاکید کرد و گفت: روابط عمومی ها باید  پذیرای نقد منصفانه خبرنگاران باشند تا فضای رکود و بی سامانی در عرصه  خبررسانی فعالیت های مسئولان کند شود و به مثابه آن، اثرگذاری و تعمق بیشتر، گسترش یابد.

فرنقی زاد با اشاره به اینکه خبرنگار از جنس خود مردم است؛ ادامه داد: نگاه سطحی و جانبدارانه به موضوعات و رویدادها، در نوع  نگرش مسئولان نسبت به خبرنگاران بسیار موثر است و در واقع داشتن سوال واقعی و پیگیری آن، رمز موفقیت خبرنگاران است.

رئیس مرکز روابط عمومی بر برداشت صحیح و تصویر واقعی  ازموضوعات خبری تاکید کرد و افزود: پویایی و بالا بردن قدرت تفکر و ارائه تحلیل های منطقی، می تواند به تفاوت های رسانه ای در نگاه مردم منجر شود و این مردم هستند که در آخر، انتخاب می کنند چه رسانه ای مورد اعتماد آن ها است.

وی با بیان اینکه امروزه گسترش رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی می تواند یک خبر را تبدیل به یک جریان فکری واجتماعی سازد افزود: در این شرایط صحت خبر، اعتبار بخش رسانه است ؛ چراکه  با درج اخبار ناصحیح و گرم شدن بازارشایعه ، توسط خبرنگارنماها،  اعتماد مردم به رسانه خبری، زیر سوال می رود.

فرنقی زاد با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی  و دیگر شهدای خبرنگار افزود: امید می رود که مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات نیز در جایگاه خود با ارتباط صحیح و موثر با خبرنگاران و همچنین  با دراختیارقرار دادن اخبار متنوع، درحوزه ict  ، خوراک خبری مناسب و سالم را در اختیار خبرنگاران قرار دهد تا آنها  نیز بتوانند، در جهت منافع و مصالح عمومی  گام به گام  و در مسیرتوسعه ایران اسلامی حرکت کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.