کدخبر :17727 پرینت
23 آبان 1393 - 19:24

در بخش نخست برنامه‎ی مناظره مطرح شد: وظیفه‎ی دولت تنها ایجاد رقابت در بازار نیست/ تعرفه‎های رایتل 4 تا 10 درصد کمتر از اپراتورهای دیگر است/ اپراتورهای دولتی را یک شبه به بخش غیردولتی واگذار کردند

متن خبر

مهمانان حاضر در پنجاه و پنجمین برنامه‎ی مناظره با موضوع "تناسب تعرفه‎ها با کیفیت و سطح خدمات اپراتورهای تلفن همراه" به بیان دیدگاه‎های خود پرداختند.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، در بخش نخست برنامه‎ی مناظره‎ی این هفته، "لطف الله صبوحی" قائم مقام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دکتر "علیرضا شاه میرزایی" عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، سید "مجید صدری" مدیرعامل شرکت رایتل، "وحید صدوقی" مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار و "نادر قاضی پور" نماینده مجلس و عضو شورای رقابت در مدت زمان تعیین شده به ایراد مطالب خود پرداختند.

 

قائم مقام سازمان تنظیم مقرارت: ایجاد رقابت در بازار منجر به افزایش کیفیت و کاهش قیمت می‎شود

 

"لطف الله سبوحی" قائم مقام سازمان تنظیم مقرارت و ارتباطات رادیویی به مهم ترین وظیفه‎ی این سازمان اشاره کرد و اظهار داشت: باید فضای کسب و کار به صورت عادلانه برای بخش خصوصی فراهم شود تا از این طرق به رقابت در بازار دست یابیم.

 

وی افزود ایجاد رقابت در بازار منجر به افزایش کیفیت، افزایش کمی خدمات و کاهش قیمت می شود که البته فاصله زیادی با این موضوعات داریم.

سبوحی با تاکید بر اینکه مطالبات مردم به‎حق است، گفت: قیمت گذاری‎ها بر اساس هزینه‎های اپراتورهاست، ضمن اینکه باید قیمت برای مردم قابل پرداخت باشد و به جذب سرمایه گذار منجر شود.

 

عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی: وظیفه‎ی دولت تنها ایجاد رقابت در بازار نیست

 

در ادامه، "علیرضا شاه میرزایی" عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی در واکنش به این سخنان گفت: وظیفه‎ی دولت تنها ایجاد رقابت در بازار نیست، بلکه باید در این حوزه خدمات تعریف و نظارت دقیقی صورت پذیرد.

به گفته‎ی وی در صورت تعریف خدمات، اپراتورها می توانند خدمات جدید و به روز خود را همراه با نظارت به مشتریان ارائه دهند.

 

مدیرعامل رایتل: تعرفه‎ها‎ی رایتل 4 تا 10 درصد کمتر از اپراتورهای دیگر است

در ادامه، سید "مجید صدری" مدیرعامل شرکت رایتل نیز در بخش اول سخنان خود اشاره کرد: رایتل به عنوان اولین اپراتور نسل سوم از سال 90 آغار به کار کرد و صددرصد سهام این شرکت متعلق به سازمان تامین اجتماعی است.

وی اظهار داشت: در دوره‎ی سه ساله‎‎ای که دوره‎ی انحصار ما بود، شرکت رایتل نتوانست به اهداف عالیه‎ی خود برسید، ولی رایتل آینده‎ی خوبی را پیش رو خواهد داشت.

 

صدری ادامه داد: در سال 93 تعداد مشترکین فعال ما نسبت به سال 92، حدود 10 برابر افزایش داشت.

صدری در ادامه با بیان اینکه بیش از 80 درصد مصرف مشترکان رایتل دیتا است، گفت: تمام تلاش ما این است تعرفه‎ها مناسب باشند.

 

صدری خاطرنشان کرد: تعرفه‎‎های مشتریان رایتل 4 تا 10 درصد کمتر از اپراتورهای دیگر است.

 

مدیرعامل همراه اول: نرخ مکالمات را تنها شش درصد افزایش دادیم

در ادامه‎ی این بحث، "وحید صدوقی" مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار (همراه اول) با بیان اینکه بیش از 67 میلیون سیم کارت تا کنون به فروش رسانده‎ایم، اظهار داشت: امسال بعد از 20 سال ارائه‎ی خدمات توانستیم شبکه را به نسل های سه و چهار ارتقا دهیم.

وی به مشکلات نقدینگی، افزایش نرخ ارز و تحریم اشاره کرد و گفت: در ده سال گذشته نرخ تعرفه یکسان بود و امسال تنها شش درصد نرخ مکالمات افزایش یافت.

 

نادر قاضی پور: اپراتورهای دولتی را یک شبه به بخش غیردولتی واگذار کردند

همچنین "نادر قاضی پور" نماینده‎ی مجلس و عضو شورای رقابت با بیان اینکه اپراتورها یک شبه از بخش دولتی به بخش غیردولتی واگذار شدند، افزود: اپراتورها باید هزینه‎ها را کاهش دهند تا بتوانند در ارائه‎ی خدمات موفق عمل کنند.

وی با اشاره به واردات بی رویه از چین و تعطیلی کارخانجات بزرگ مخابراتی شیراز و بیکاری جمعیت عظیمی از مهندسان، گفت: فرامین مقام معظم رهبری در امر مخابرات اجرا نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، ادامه داد: در دولت قبل قصد داشتند دو بار مخابرات را منحل کنند و مجلس مقاومت کرد.

 

وی در پایان تاکید کرد: رقابت کنونی مخابرات در اخذ پول است و نه ارائه‎ی خدمات.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.