کدخبر :172287 پرینت
23 دی 1393 - 15:59

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات کره جنوبی:

مراکز تحقیقاتی ICT در کره جنوبی به شرکت‌های بزرگ و سودده تبدیل شده‌اند

مشاور ارشد ITU، گفت: مراکز تحقیقاتی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کره جنوبی طی سالهای اخیر اهمیت قابل توجه ای پیدا کرده اند و امروز به شرکت‌های بزرگ و سودده تبدیل شده اند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر یونگ، رئیس سابق مرکز تحقیقات فناوری اطلاعات کشور کره جنوبی و وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات این کشور به دعوت پژوهشکده سیاستگذاری و مطالعات راهبردی پژوهشگاه ICT با دکتر محمد خوانساری دیدار کرد.

وی در دیدار با رییس پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات با تاکید بر توانمندی ها و ساختار مناسب پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، اظهار داشت: مرکز تحقیقات مخابرات ایران می تواند از تجارب کشور کره جنوبی برای مشاوره و همکاری زمینه های مختلف پژوهشی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به خوبی بهره ببرد.

وی پیشنهادی مبنی بر همکاری ایران و کره جنوبی در زمینه های مختلف فناوری اطلاعات و ارتباطات مانند همچون مرز فناوری، تخصیص فرکانس، نسل های آتی و نسل چهارم تلفن همراه ارائه کرد.

وی گفت: نهادهای تحقیقاتی در کشور کره جنوبی در ابتدای امر با حمایت دولت ایجاد شدند اما پس از مدتی توسعه یافته و در سالهای اخیر به صورت خصوصی اداره می شوند.

وی افزود: مراکز تحقیقاتی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کره جنوبی طی سالهای اخیر اهمیت قابل توجه ای پیدا کرده اند  و امروز به شرکت‌های بزرگ و سودده  تبدیل شده اند.

یونگ با تاکید بر اهمیت پژوهش در حوزهICT گفت:  بسیاری از شرکت های فعال در این حوزه به صورت مستقل نسبت به راه اندازی مراکز تحقیق و توسعه اقدام کرده اند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.