کد مطلب: 

185434
ضرورت بازپس‌گیری بازار مخابراتی کشور از چینی‌ها؛

منع همکاری با هواووی و ZTE به دلیل سوابق جاسوسی برای چین

کمیته امنیت ملی امریکا نیز هرگونه همکاری و اشتراک نهادهای آمریکایی با شرکت‌های مخابراتی ZTE و Huawei چین را به لحاظ عدم شفافیت و سوابق جاسوسی آنان برای دولت چین منع کرده است.
منع همکاری با هواووی و ZTE به دلیل سوابق جاسوسی برای چین

به گزارش سیتنا، نظر به نفوذ رو به گسترش شرکت‌های چینی در مخابرات ایران طی سال‌های اخیر و مخصوصا در سال‌های تحریم، لزوم تجدید نظر در ارتباط با این شرکت‌ها و جایگزینی دیگر شرکت‌های معتبر مخابراتی به جای این شرکت‌های چینی که سوابق متعددی در جاسوسی از کشورهای مختلف برای دولت چین دارند، ضروری به نظر می‌رسد.

در همین حال، پروفسور عبدالرحمن یارعلی، عضو ارشد، استاد و مشاور فنی دانشکده مهندس دانشگاه Murray State ایالت کنتاکی آمریکا در بخشی از تحلیل ویژه‌ی شماره ششم ماهنامه نسل چهارم، نوشته است: "از آنجا که امروزه شبکه‌های ارتباطاتی در صنعت مخابرات از طریق شرکت‌ها برای دولت‌ها به عنوان یک وسیله جاسوسی به کار گرفته می شوند و در این راه برقراری امنیت شبکه‌ها اگر غیرممکن نباشد، ولی بسیار سخت است. بسیاری از شرکت‌ها در کشورهای دیگر عامل و جاسوس دولت خود هستند. برای مثال کشور استرالیا شرکت چینی هواووی را به دلیل سوابق سرقت اطلاعاتی، ارتباط قوی با ارتش و دولت چین و نیز استفاده از تجهیزاتی که امکان Back Door برای جاسوسی دارند را از شرکت در مزایده‌های پروژه‌های مخابراتی خود منع نمود. در سال 2012 کمیته امنیت ملی امریکا نیز هرگونه همکاری و اشتراک نهادهای آمریکایی با شرکت‌های مخابراتی ZTE و Huawei چین را به لحاظ عدم شفافیت و سوابق جاسوسی آنان برای دولت چین منع کرد".

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2016-03-06 18:01

دیدگاه‌ها

تصویر محمد کریم اخویزادگان
فقط هووائی و یا زد تی ای نیستتد که جاسوسی کرده یا میکنند که تصور شود با پس گرفتن بازار از اینها مشکل حل میشود بلکه برای خلاصی کشور از نفوذ بیگانگان تنها تکیه بر بومی سازی و بالابردن سهم ملی میتواند کار ساز باشد ولی متاسفانه دلالانی در این فصا ها کاسبی میکنند و هر از چند گاه به بهانه مبارزه با جاسوسی فضای فنی مخابرات را از کشوری به کشور دیگر میبرند تا پورسانتی عایدشان شود و شکمی از عزا دراوند و حالا هم فضای بعد از برجام و امکان تعامل را دیده اند و به جای برنامه ریزی برای نفع حد اکثری کشور از فصای ایجاد شده اشتهای پورسانتشان را توسعه داده و یبا این بهانه که این دو شرکت چینی که بدست حود همین دلالان با سرکوب توان ملی کشور فضا را مساعد کرده و به ایران امده اند بیرون کرده و جای ان را به اروپائی ها بدهند و به هدف زودرس خود که پورسانت است برسند لابد نو کیا و زیمنس و سایر نو کیسه گان انقلابی هستند . امید است مسئولین کشور گول این دلالان را نخورند و فضارا برای مبتکران و نو اوران ملی بازنمایند تا دست اجانب خارجی کوتاه گردد و نیاز به خارحی و دلال هم کم شود. انوقت دست جاسوس هم خود بخود کوتاه میشود و الا تازمانی که دلالان بتوانند مانع رشد فناوری باشند لانه جاسوسان نه تنها خراب کردنی نخواهد بود بلکه به سرعت تکثیر میشوند.
ارسال شده توسط محمد کریم اخویزادگان در 20 اسفند 94 - 19:11

افزودن دیدگاه جدید