کد مطلب: 

293708

بهره برداری از فیبرنوری در شهر بیرجند برای 65 هزار خانوار و کسب‌و‌کار تا پایان پاییز امسال

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خراسان جنوبی، گفت: اجرا و توسعه ۱۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در سطح شهر بیرجند برای حداقل 65 هزار خانوار و کسب‌و‌کار برنامه ریزی شده که تا پایان پاییز سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
مصطفی بهی

مهندس مصطفی بهی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: با توجه به نفوذ اینترنت در همه ابعاد زندگی مردم، یکی از برنامه های مهم ارتباطی برنامه‌ریزی برای ارتقاء کیفی دسترسی مردم به اینترنت بر بستر ثابت است که در همین راستا با هدف تامین نیازهای حال و آینده، توسعه پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در سطح استان خراسان جنوبی در دست برنامه ریزی و اقدام است.

وی ادامه داد: در سال گذشته با ابلاغ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شهرداری، اپراتور طرح ملی مذکور در شهر بیرجند تعیین شد و هم اکنون پس از توافق اپراتور با شهرداری و تصویب پروژه در شورای اسلامی شهر بیرجند در هفته اول اردیبهشت ماه، این طرح توسعه ارتباطی در شهر بیرجند کلنگ زنی خواهد شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی تاکید کرد: اجرا و توسعه ۱۰۰ کیلومتر شبکه فیبرنوری در سطح شهر بیرجند برای حداقل 65 هزار خانوار و کسب و کار برنامه ریزی شده که تا پایان پاییز سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: اپراتور سایر شهرهای استان هم در آینده نزدیک تعیین می شود و امید داریم با همکاری شهرداری ها این پروژه در سایر شهرهای استان هم به زودی آغاز شود.

بهی پیرامون نتایج این طرح بزرگ ارتباطی به سیتنا گفت: علاوه بر تامین پایداری و کیفیت بیشتر ارتباطی در کاربری های عمومی مردم، اینترنت بر بستر فیبرنوری به دلیل استفاده از سیگنال‌های نوری ضمن تامین پایداری و کیفیت بیشتر، سرعت صدمگابیت تا یک گیگابیتی در ثانیه را برای منازل و کسب کارها فراهم کرده و علاوه بر این کاربردهای عمومی، وجود بستر ارتباطی پهن باند ثابت مبتنی بر فیبرنوری زمینه ظهور کسب و کارهای جدید و ارتقا کیفی خدمات کسب و کارهای موجود را فراهم خواهد کرد و با نگاه فناورانه نیز شبکه ارتباطی بر بستر فیبرنوری توسعه اقتصاد دیجیتال و توسعه کاربری‌های مبتنی بر فناوری های جدید از قبیل شبکه ارتباطی نسل پنج، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء را پرشتاب تر رقم خواهد زد.

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-04-25 11:08

افزودن دیدگاه جدید