کد مطلب: 

294123

اهتمام و تمرکز دولت مالزی برای افزایش تولید نیمه رسانا و آی سی در کشور

نخست وزیر مالزی اعلام کرد که وزارت سرمایه گذاری، تجارت و صنعت یک برنامه استراتژیک جامع را برای گنجاندن بسته تشویقی جذاب تری جهت سرمایه گذاری استراتژیک در بخش نیمه‌هادی‌ها با فناوری پیشرفته، به ویژه در بخش تولید نهایی محصولات در مالزی در دست اجرا دارد.
اهتمام و تمرکز دولت مالزی برای افزایش تولید نیمه رسانا و آی سی در کشور

به گزارش سیتنا، در اوایل ماه مه، مجمع جهانی اقتصاد، مالزی را به عنوان یک نیروگاه در حال ظهور نیمه‌هادی و مدار (IC )  معرفی کرد. سال گذشته ایالت «پنانگ» در شمال مالزی حدود۱۲.۸ میلیارد دلار (۶۱ میلیارد رینگیت) سرمایه گذاری مستقیم خارجی جذب کرد. سرمایه‌گذاری‌ شرکت‌های چندملیتی در مالزی، موقعیت تثبیت شده مالزی را در مراحل پایانی زنجیره تامین نیمه‌رساناها، به‌ویژه مونتاژ، آزمایش و بسته‌بندی تراشه تقویت خواهد کرد. مالزی ۱۳ درصد از سهم بازار جهانی این بخش ها را در اختیار دارد،.

نخست وزیر مالزی هفته گذشته اعلام کرد که وزارت سرمایه گذاری، تجارت و صنعت یک برنامه استراتژیک جامع را برای گنجاندن بسته تشویقی جذاب تری جهت سرمایه گذاری استراتژیک در بخش نیمه‌هادی‌ها با فناوری پیشرفته، به ویژه در بخش تولید نهایی محصولات ( (front-end activitiesدر مالزی در دست اجرا دارد.

نخست وزیر این وعده را در خلال سخنرانی خود در نشست مذکور اعلام و اضافه کرد شرکت فناوری اطلاعات و اقتصاد دیجیتال سلانگور (Sidec ) یا «پارک شتاب دهنده نیمه‌هادی طراحی مدار» به عنوان بزرگترین پارک در جنوب شرقی آسیا شناخته می‌شود.

«یونگ کای پینگ» مدیر اجرایی Sidec گفت که انتظار می رود پارک طراحی آی سی مستقر در «پوچونگ» که در تیر ماه آتی عملیات خود را آغاز خواهد کرد، بین ۵۰۰ میلیون تا یک میلیارد رینگیت بازده اقتصادی داشته باشد.

این پارک با چهار شریک از جمله غول نیمه‌هادی بریتانیا موسوم به «Arm Holdings»، انجمن صنعت نیمه‌هادی شنژن چین، شرکت Skye Chip Sdn Bhd طراح IC مستقر درBayan Lepas  و شرکت ذخیره هوش مصنوعی مالزی موسوم به AI Storage  (Mai Storage) راه اندازی شده است.

شرکت دوم یک سرمایه گذاری جدید توسط Datuk KS Pua از شرکت فیسون الکترونیک مستقر در تایوان است که به «پدر درایوUSB» شناخته می‌شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2024-05-02 11:16

افزودن دیدگاه جدید