کدخبر :305130 پرینت
08 مرداد 1403 - 10:29

افزایش ۵۰ درصدی استفاده از خودروهای برقی در جهان

مرکز پژوهش‌های انرژی خورشیدی و هیدروژنی در آلمان با انتشار گزارشی گفته است که شمار خودروهای برقی مورد استفاده در جهان طی سال گذشته نسبت به ۲۰۲۲ جهشی ۵۰ درصدی نشان می‌دهد.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، مرکز پژوهش‌های انرژی خورشیدی و هیدروژنی در آلمان با انتشار گزارشی گفته است که تعداد خودروهای برقی به کار گرفته شده در جهان طی سال گذشته نسبت به ۲۰۲۲ افزایشی ۵۰ درصدی نشان می‌دهد.

این گزارش که در سایت این نهاد پژوهشی مرتبط با انرژی‌های پاک منتشر شده، می‌افزاید پارسال ۴۲ میلیون خودرو برقی در جاده‌های جهان فعال بودند و بیش از نیمی از این خودروها در چین هستند.

شمار خودروهای برقی در چین تا پایان سال ۲۰۲۳ حدود ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه برآورد شده است که ۶۰ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ است.

آمریکا با ۴٫۸ میلیون خودرو برقی در مقام دوم و آلمان با ۲٫۳ میلیون خودرو برقی در مقام سوم قرار دارند.

بریتانیا و فرانسه نیز مقام‌های بعدی جهان را از نظر شمار خودروهای برقی مورد استفاده کسب کرده‌اند.

اردیبهشت ماه امسال آژانس بین‌المللی انرژی نیز گزارش داده بود که در سال گذشته ۱۴ میلیون خودرو برقی جدید در جهان به فروش رفت که شش برابر سطح فروش در سال ۲۰۱۸ است.

رشد خرید خودروهای برقی در جهان کماکان روند صعودی دارد و در سه‌ماهه ابتدایی امسال نیز سه میلیون خودرو برقی در جهان به فروش رفت که ۲۵ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.