کدخبر :285212 پرینت
26 شهریور 1402 - 12:26

اتاق اقتصاد دیجیتال دبی ایجاد شد

اتاق اقتصاد دیجیتال دبی، یکی از سه اتاقی که زیر چتر اتاق‌های دبی فعالیت می‌کند، با هدف تقویت موقعیت دبی به عنوان یک رهبر جهانی در اقتصاد دیجیتال، جذب استعدادهای متخصص، شرکت‌های پیشرو و سرمایه‌گذاری‌های جدید و ایجاد محیطی پویا برای حمایت از رشد اقتصادی ایجاد شده است.

متن خبر

به گزارش سیتنا،  شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور، نخست وزیر و حاکم دبی، در پی تغییر ساختار اتاق بازرگانی دبی، تأسیس سه اتاق بازرگانی دبی، اتاق بین المللی دبی و اتاق دبی برای اقتصاد دیجیتال را برای امارت اعلام کرد که همه این اتاق ها زیر چتر تشکل اتاق های دبی فعالیت می‌کنند.

شرکت‌های دیجیتال اتاق اقتصاد دیجیتال دبی از فرصت‌های سرمایه گذاری جدیدی که از گسترش دیجیتالی شدن و گسترش فناوری انقلاب صنعتی چهارم در تمام بخش‌های کسب ‌وکار پدید می‌آیند، استفاده می‌کند.

اتاق اقتصاد دیجیتال دبی نقشی محوری در دستیابی به اهداف استراتژی اقتصاد دیجیتال امارات ایفا می‌کند و به تلاش خود برای ایجاد یک اقتصاد متنوع و انعطاف پذیر مبتنی بر فناوری و دانش دیجیتال ادامه خواهد داد. پیش‌بینی‌های ما نشان می‌دهد که اقتصاد دیجیتال ملی به طور قابل‌توجهی رشد خواهد کرد و به ارزش بیش از 140 میلیارد دلار در سال 2031 خواهد رسید، که با برنامه‌های  این اتاق برای جذب 300 استارت‌آپ دیجیتال به دبی تا سال 2024 تقویت می‌شود. اتاق اقتصاد دیجیتال دبی تنها در نیمه اول سال 2023 توانست 69 شرکت فناوری نوظهور را به این امارت جذب کند.

در طول دوره شش ماهه اول سال جاری میلادی، اتاق با موفقیت مجموعه ای از 12 نمایشگاه جاده ای را در سراسر خاورمیانه، آفریقا، آسیا و اروپا برگزار کرد. به عنوان بخشی از این نمایشگاه‌های جاده‌ای، جلساتی با ۲۷۹ شرکت از جمله شرکت‌های چندملیتی، شرکت‌های کوچک و متوسط، استارت‌آپ‌ها و بزرگ‌آپ‌ها هماهنگ شد تا پتانسیل رشد عظیم در دبی را به نمایش بگذارد و مزایای انجام تجارت در امارت را برجسته کند.

اتاق اقتصاد دیجیتال دبی همچنین در این مدت 237 جلسه B2B بین سرمایه‌گذاران ترتیب داد. علاوه بر این، این بازدیدها با هدف تشویق مشارکت در نمایشگاه آینده Expand North Star، یکی از بزرگترین گردهمایی‌های جهانی برای استارت آپ ها که از 15 تا 18 اکتبر در دبی برگزار می‌شود، انجام شد.

در ماه مارس سال جاری، شیخ حمدان بن محمد ولیعهد دبی و رئیس شورای اجرایی دبی، طرح "ایجاد اپلیکیشن در دبی"[1] را راه اندازی کرد. این طرح به رهبری اتاق اقتصاد دیجیتال دبی، با هدف ترویج رویکردی فعالانه برای کارآفرینی دیجیتال در میان جوانان اماراتی است.

برنامه «ایجاد اپلیکیشن در دبی» به استعدادهای داخلی برای ایفای نقش کلیدی در دستیابی به چشم انداز دیجیتالی امارات متحده عربی قدرت می دهد و هدف آموزش 1000 اماراتی را به عنوان بخشی از تلاش برای سه برابر کردن تعداد توسعه دهندگان برنامه در امارات تا سال 2025 تعیین کرده است. این طرح از 100 برنامه جدید پشتیبانی می‌کند. پروژه‌هایی برای توسعه اپلیکیشن‌های پیشرفته، که طی دو سال آینده در فروشگاه‌های اپلیکیشن دیجیتال این امارت در دسترس قرار خواهند گرفت.

این اتاق همچنین از ابتکار جدیدی برای راه‌اندازی پلتفرمی‌ برای شرکت‌های دیجیتال خبر داد که طیف گسترده‌ای از خدمات را با هدف کمک به استارت‌آپ‌های فناوری، SMEها و MNC‌ها برای راه‌اندازی و گسترش در دبی ارائه می‌دهد. این ابتکار شامل طیف کاملی از حمایت ها از جمله خدمات صدور مجوز، راه حل های بانکی، فضای اداری، خدمات ابری و غیره است، و یک فروشگاه برای شرکت هایی ایجاد می‌کند که به دنبال ایجاد یا گسترش تجارت خود در امارات با حمایت اتاق دبی هستند. این اتاق همچنین کارگاه آموزشی ویژه ای را با 20 نهاد دولتی برای بحث در مورد چالش های پیش روی صنعت دیجیتال برگزار کرد.

اتاق اقتصاد دیجیتال دبی در حال آماده سازی میزبانی اولین رویداد این حوزه در دبی با عنوان Expand North Start در ماه اکتبر سال جاری است که سرمایه گذاران خطرپذیر و استارت آپ ها را در منطقه گرد هم می آورد تا فرصت های رشد و سرمایه گذاری در اقتصاد دیجیتال دبی را به نمایش بگذارد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.