کدخبر :261280 پرینت
27 شهریور 1400 - 08:57

جنجال اظهارات مدیر اینستاگرام

آدام موسری روز چهارشنبه در پادکست ریکود مدیا اظهار کرده بود می دانیم افراد زیادی در تصادفات رانندگی از بین می روند اما در مجموع ارزشی که خودروها در جهان ایجاد کرده اند بیش از ضرر آنها بوده و تصور می کنم شبکه اجتماعی هم همین طور است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، ایسنا به نقل از شبکه سی ان بی سی، نوشت: موسری مدیر اینستاگرام پس از این که ارزش شبکه های اجتماعی برای جامعه را با خودروها مقایسه کرد، با موجی از انتقاد روبرو شد.

این اظهارات پس از یک مجموعه گزارشهای  هفته جاری وال استریت ژورنال بر مبنای اسناد داخلی فیس بوک مطرح شد. گزارش این نشریه نشان داد تحقیقات فیس بوک حاکی از آن است که اپلیکیشن اینستاگرام برای شماری از نوجوانان زیان آور است. طبق یافته های داخلی فیس بوک، ۳۲ درصد از دختران نوجوان اظهار کرده اند که اینستاگرام باعث شده آنها درباره بدنشان احساس بدی داشته باشند.

در پی انتشار این گزارش، قانونگذاران هر دو حزب حاکم آمریکا خواستار پاسخگویی فیس بوک درباره تاثیر سرویسهای این شرکت بر سلامت روانی نوجوانان و کودکان  شدند. بعضی از آنها از این شرکت خواستند از برنامه های خود برای عرضه اپلیکیشن اینستاگرام ویژه کودکان دست بردارد.

مقایسه اینستاگرام با خودروها از سوی موسری پس از این صورت گرفت که پیتر کافکا، میزبان پادکست از مدیر اینستاگرام پرسید اگر شبکه اجتماعی همان طور که مصرف سیگار برای افراد مضر است، زیان آور باشد آیا این سرویس باید تعطیل یا محدود شود.

موسری هم در جواب بود: قطعا نه و من واقعا موافق مقایسه اینستاگرام با مواد مخدر یا سیگار که اگر مزیتی هم داشته باشند بسیار اندک است نیستم. هر چیزی که در ابعاد گسترده استفاده می شود فواید و مضراتی دارد. خودروها هم معایب و فایده هایی دارند.

کاربران متعددی در توییتر از مقایسه ای که موسری انجام داد انتقاد کرده و گفتند برخلاف شبکه اجتماعی، صنعت خودرو قویا از نظر قانونی تنظیم شده است. یکی از این منتقدان برایان بولاند، مدیر سابق فیس بوک بود.

بر اساس این گزارش، موسری پس از موج انتقادها، در توییتر به دفاع پرداخت و گفت قیاس خودرو عالی نبوده اما وی همچنان روی این باور که مزایای شبکه اجتماعی با مرتبط کردن افراد بیشتر از مضرات آن است، پافشاری کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.