کدخبر :312370 پرینت
28 آذر 1403 - 15:03

فیسبوک، یوتیوب، اینستاگرام و واتس‌اپ؛ پرطرفدارترین‌ها در سال ۲۰۲۴

در سال ۲۰۲۴، فیسبوک با ۳.۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه همچنان در صدر شبکه‌های اجتماعی قرار دارد، یوتیوب با ۲.۵ میلیارد کاربر فعال در رتبه دوم قرار دارد و اینستاگرام و واتس‌اپ هر دو با ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه در رتبه سوم به‌صورت مشترک قرار گرفته‌اند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، فیسبوک در سال ۲۰۲۴ با ۳.۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه همچنان در صدر شبکه‌های اجتماعی قرار دارد و به‌عنوان تنها پلتفرمی شناخته می‌شود که تعداد کاربران آن از ۳ میلیارد نفر فراتر رفته است.

پس از فیسبوک، یوتیوب با ۲.۵ میلیارد کاربر فعال در رتبه دوم قرار دارد که ۶۰۰ میلیون کاربر کمتر از فیسبوک است.

اینستاگرام و واتس‌اپ هر دو با ۲ میلیارد کاربر فعال ماهانه در رتبه سوم به‌صورت مشترک قرار گرفته‌اند. تیک‌تاک با ۱.۶ میلیارد کاربر فعال ماهانه رشد سریعی دارد و درست پس از اینستاگرام و واتس‌اپ قرار گرفته است. وی‌چت نیز با ۱.۳ میلیارد کاربر عمدتاً در چین محبوب است اما به‌صورت جهانی در مقایسه با اینستاگرام و تیک‌تاک کمتر شناخته شده است.

فیسبوک مسنجر با ۱ میلیارد کاربر فعال، جایگاه قوی فیسبوک را نشان می‌دهد، زیرا هم پلتفرم اصلی و هم سرویس پیام‌رسانی آن در بین هفت شبکه برتر قرار دارند. تلگرام و اسنپ‌چت نیز با ۹۰۰ میلیون و ۸۰۰ میلیون کاربر به‌ترتیب، جمعیت قابل‌توجهی از کاربران را دارند.

در چین، نسخه چینی تیک‌تاک به نام دوئین ۷۵۵ میلیون کاربر دارد و کوایشو با ۷۰۰ میلیون کاربر از نزدیک آن را دنبال می‌کند. هر دو پلتفرم ویدئوهای کوتاه از محبوبیت بالایی برخوردارند.

ایکس (توییتر سابق) با ۶۱۱ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان قرار دارد و ویبو، دیگر پلتفرم چینی، ۵۹۸ میلیون کاربر دارد. پینترست با ۴۹۸ میلیون کاربر همچنان جایگاه خود را به‌عنوان یک پلتفرم محبوب برای کشف ایده حفظ کرده است.

شرکت متا که شامل فیسبوک، اینستاگرام، واتس‌اپ و مسنجر می‌شود، چهار مورد از هفت پلتفرم برتر را در اختیار دارد و با مجموع ۸.۱ میلیارد کاربر فعال تسلط گسترده‌ای بر این حوزه دارد. در همین حال، پلتفرم‌های چینی مانند وی‌چت، دوئین، کوایشو، ویبو و کیوکیو در مجموع بیش از ۳.۹ میلیارد کاربر دارند.

از نظر مدت زمان صرف شده در شبکه‌های اجتماعی، تیک‌تاک با میانگین ۳۴ ساعت در ماه در صدر قرار دارد که حدود شش ساعت بیشتر از یوتیوب است. کاربران یوتیوب به‌طور میانگین ۲۸ ساعت و پنج دقیقه در ماه از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

فیسبوک با وجود بیشترین تعداد کاربران، از نظر زمان صرف‌شده در رتبه سوم قرار دارد و کاربران به‌طور متوسط ۱۹ ساعت و ۴۷ دقیقه در ماه از آن استفاده می‌کنند.

واتس‌اپ مسنجر با ۱۷ ساعت و ۶ دقیقه و اینستاگرام با ۱۵ ساعت و ۵۰ دقیقه در ماه در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.