کدخبر :208872 پرینت
09 اسفند 1396 - 22:53

اعتراض کاربران به آپدیت جدید اسنپ‌چت ادامه دارد

اسنپ‌چت در آپدیت جدیدش که سه هفته پیش ارائه شد، صدای خیلی از کاربرانش را درآورد. از همان لحظات اول، شمار زیادی از کاربران در صفحه‌های خودشان در شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر، شروع به اعتراض و سر و صدا کردند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، کمپین‌هایی برای حذف اپلیکیشن اسنپ‌چت و یافتن اپهای جایگزین راه افتاد. بعضی از رسانه‌ها هم راه‌های حذف آپدیت جدید و بازگشت به نسخه‌های قبلی را به کاربران اسنپ‌چت یاد می‌دادند.

اسنپ‌چت که در میان کاربران جوان شبکه‌های اجتماعی، به ویژه نوجوانان بسیار محبوب است، سال سختی را پشت سر می‌گذارد. دیگر شبکه‌های اجتماعی و حتی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، از مهمترین ویژگی‌هایی که اسنپ‌چت را متمایز می‌کرد، الگو برداری کرده‌اند؛ با همان هدف جلب کاربران جوان.

اول از همه اپلکیشن‌های پیام‌رسان، مانند تلگرام، وایبر و واتس‌اپ، به تاسی از اسنپ‌چت، امکان چت خصوصی یا چت حذف‌شونده گذاشتند. یعنی گفتگوی شما با طرف مقابل‌تان، ظرف چند ثانیه حذف می‌شود. این همان خاصیتی‌ است که اسنپ‌چت به مدت چهار سال، از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵، با اتکا به آن، به اضافه فیلترهایی که بر روی عکس‌ها و ویدئوها می‌گذاشت، کاربران جوان را به خود جلب کرده بود.

این امکان که شما بتوانید تعیین کنید عکسی که برای طرف مقابل تان می‌فرستید، چند ثانیه دیده شود و اینکه متن چت‌تان بلافاصله پس از دیده شدن حذف شود؛ همچنین بتوانید هر حرکت طرف مقابل، مانند اسکرین شات گرفتن از چت یا ذخیره کردن آن را زیر نظر داشته باشید، خاصیت اصلی اسنپ‌چت بود و جذاب برای بسیاری از کاربران جوان و نوجوان بود. این ویژگی حالا دیگر برای اسنپ‌چت منحصر به فرد نیست و چند سالی می‌شود که اپ‌های دیگر هم از چت خصوصی و حذف شونده، الگو برداری کرده‌اند.

شرکت فیسبوک بیش از دیگران، قدم به قدم اسنپ‌چت را تعقیب و از آن الگوبرداری می‌کند. این شرکت به وسیله اینستاگرامش، مشخصاً کاربران نوجوان را هدف گرفته است. استوری گذاشتن، یعنی اضافه کردن عکس یا ویدئوی کوتاه بالای صفحه، که بعد از ۲۴ ساعت حذف می‌شود؛ به همراه اضافه کردن فیلتر‌های جالب توجه کاربران جوان بر روی دوربین اپ، از دیگر گام‌هایی بود که هم فیسبوک و هم اینستاگرام به تاسی از اسنپ‌چت از آن الگوبرداری کردند.

تلاش‌های رقبا برای جلب کاربران اسنپ‌چت، در کنار نارضایی‌ها از تغییرات اخیر این اپلیکیشن، سهم عمده‌ای در کاهش سهام اسنپ‌چت داشته‌اند.

با وجود تلاش رقبا، تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اسنپ‌چت هنوز و همچنان محبوب نسل جوان است. البته آپدیت جدید ممکن است نظر خیلی‎ها را تغییر داده باشد.

اما مدیر اسنپ‌چت پس از واکنش‌های منفی گسترده به آپدیت جدید گفت صدای کاربران را شنیده و به زودی در آیفون و بعد هم با فاصله چند هفته برای اندروید، نسخه جدیدی ارائه خواهد داد که از این سردرگمی‌ها بکاهد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.