افزایش زمان حضور در فیسبوک و اینستاگرام با الگوریتم هوش مصنوعی متا
شرکت متا اعلام کرد که از زمان معرفی الگوریتم جدید خود که مبتنی بر هوش مصنوعی است، مدت زمان استفاده کاربران از اپلیکیشن های فیسبوک و اینستاگرام، به طور قابل توجهی افزایش یافته است.
به گزارش سیتنا به نقل از ایندیپندنت، براساس اعلام شرکت متا، شرکت مادر اپلیکیشنهای فیسبوک و اینستاگرام، کاربران این اپلیکیشنها از زمانی که یک الگوریتم جدید مبتنی بر هوش مصنوعی معرفی شده است، مدت زمان استفاده [از این رسانه های دیجیتال] را به طور قابل توجهی افزایش دادهاند.
این غول بزرگ فناوری آمریکا در جدیدترین گزارش نتایج سهماههاش اعلام کرد که بهبودهای انجام شده در هوش مصنوعی این شرکت به افزایش هشت درصدی میزان زمانی که کاربران در فیسبوک سپری میکنند و افزایش شش درصدی زمانی که کاربران در اینستاگرام صرف میکنند منجر شده است.
این گزارش مشخص نکرد که کاربران به طور میانگین چه مقدار زمان اضافی را در این پلتفرمهای شبکه اجتماعی سپری میکنند، با این حال برآوردهای اخیر «ایمارکتر» (eMarketer) نشان میدهد که بزرگسالان آمریکایی تقریبا ۳۰ دقیقه در روز را در هر دو [اپلیکیشن] فیسبوک و اینستاگرام سپری میکنند. در طول یک سال، این افزایش زمان، چیزی معادل ۱۰ تا ۱۵ ساعت است.
در جلسه گزارش عملکرد مالی، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، اعلام کرد که امیدوار است یک فید جدید به فیسبوک و اینستاگرام اضافه کند که بهشکل انحصاری محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی را ارائه دهد.
او گفت: «فکر میکنم که قرار است یک دستهبندی کاملا جدید از محتوا را اضافه کنیم که محتوای تولیدشده یا خلاصهشده با هوش مصنوعی باشد، یا محتوای موجود که بهشکلی با هوش مصنوعی گردآوری شده است.»
«و فکر میکنم این رفتهرفته برای فیسبوک و اینستاگرام و شاید تردز یا سایر تجربههای فید بسیار هیجانانگیز خواهد بود.»
زمان اضافی که کاربران بهصورت آنلاین سپری کردهاند، به متا کمک کرد تا از برآوردهای تحلیلگران برای درآمد سهماهه خود فراتر رود و درآمد و سودش هردو بیش از پیشبینیها باشد.
این شرکت مستقر در کالیفرنیا، سود سهماهه سوم خود را ۶.۰۳ دلار به ازای هر سهم اعلام کرد که از میزان پیشبینیشده ۵.۲۵ دلار به ازای هر سهم فراتر رفت. درآمد سهماهه سوم نیز ۴۰.۵۹ میلیارد دلار بود که تقریبا نیم میلیارد دلار بالاتر از تخمینها قرار گرفت.
بهرغم شکست پیشبینیهای تحلیلگران، بزرگترین شرکت شبکههای اجتماعی جهان شاهد کاهش قیمت سهامش در معاملات بعد از ساعات کاری بود.
با توجه به اینکه بخش عمدهای از درآمد این شرکت از فروش تبلیغات آنلاین به دست میآید، متا به امید اینکه بتواند تعامل کاربران در اپلیکیشنهایش را افزایش دهد، بهشدت روی هوش مصنوعی سرمایهگذاری میکند.
زاکربرگ در جلسه گزارش عملکرد مالی گفت: «نمیدانم دقیقا چه چیزی واقعا خوب کار خواهد کرد یا نه، اما برخی چیزها واقعا امیدوارکنندهاند.»
«من اطمینان زیادی دارم که طی چند سال آینده این یکی از روندها و یکی از کاربردهای مهم خواهد بود.»
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید