کدخبر :189335 پرینت
11 مرداد 1395 - 12:11

تلگرام نشینی ادامه‌ی همان فرهنگ قهوه خانه نشینی است!

این فرهنگ چت مجازی و تلگرام نشینی به نوعی ادامه همان فرهنگ کوچه نشینی زنها و قهوه خانه نشینی مردهاست و گویایی یک نیاز بشری یا فرهنگی ...

متن خبر

به گزارش سیتنا، "کریم محمدی زنجانی" در متن ارسالی برای سیتنا آورده است:

"در محافل گپ و گفتگوهای اجتماعی از سر بیکاری و وقت کشی زنانه تلگرامی ایرانی‌ها نقل محفل چه بوده و چه هست؟

زنهای که در زمانهایی نه چندان قدیم کوچه ها مینشتتند و الان هم در جنوب شهرها هنگام غروب چنین پدیده ای وجود دارد. این زنها مهمترین موضوع گپ  گفت و شنودشان چه بوده و چه هست؟

پس این فرهنگ چت مجازی و تلگرام نشینی به نوعی ادامه همان فرهنگ کوچه نشینی زنها و قهوه خانه نشینی مردهاست و گویایی یک نیاز بشری یا فرهنگی که در صورت توجه و جهت دهی می تواند مثل قهوه خانه نشینی قدیمی که محل شاهنامه خوانی و نقد ادبی بود، در تولید محتوا نقشی بسزا ایفا کند.

در بین زنان کوچه نشین هم یافت می شد، بانو یا بانوانی که در تکلیف خود مثل بقیه نبودند و حکمت‌های زنانه را تسهیل گر بودند، که متاسفانه اینان عموما غالب نبودند، که بعضا بدون محتواسازی و اثرگذاری در حد خود و مجبور به اضمحلال یا حذف می شدند.

خصلت ساری خاله زنکی زنان کوچه نشین و عمو تلخکی مردان قهوه خانه نشین؛ به تلگرام همان شخصیت ها حضور دارند.

پس آیا تولید محتوای شبکه های اجتماعی مجازی را نمی توان منبعث یا ادامه از همان فرهنگ کهنه ریشه دارش کرد؟"

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.