کدخبر :304662 پرینت
30 تیر 1403 - 15:21

فعال کردن ظرفیت‌ دانش بنیان؛ از اولویت‌های وزارت کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از اولویت های راهبردی ما در وزارت جهاد کشاورزی فعال کردن ظرفیت های دانش بنیان است و در این زمینه از همه ظرفیت های علمی نخبگان، دانشگاه‌ و شرکت‌های دانش‌بنیان بهره خواهیم گرفت.

متن خبر

به گزارش سیتنا، محمدعلی نیکبخت در مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی دام و طیور و صنایع وابسته ایران طی سخنانی از پنج اولویت این وزارتخانه خبر داد و گفت: از زمانی که تصدی وزارت جهاد کشاورزی را متکفل شده‌ام، استراتژی جدیدی را برای فعال کردن همه ظرفیت ها و به حداقل رساندن محدودیت ها در دستور کار خود قرار داده ام.

وی ادامه داد: اولین راهبرد ما حداکثرسازی تولید  است و در این راستا می کوشیم تا از همه ظرفیت ها در واحدهای تولیدی در عین حفاظت از منابع پایه بخش کشاورزی و محیط زیست استفاده کنیم.

یکنواختی تولید دومین راهبردی بود که نیکبخت بر آن تاکید کرد و اظهار داشت: هدف از این راهبرد به حداقل رساندن نوسانات و تولید انواع محصولات کشاورزی و کاهش ضرر و زیان تولید کننده است.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین تصریح کرد: سومین راهبرد ما در وزارتخانه، توازن بخشی در تولید است و طی آن مشخص می شود که حوزه های مختلف بخش کشاورزی هر کدام چه راندمان و چه سهمی در نرخ رشد بخش کشاورزی دارند.

به گفته نیکبخت، تولید صادرات محور اولویت چهارم این وزارتخانه است و در این راستا اظهار داشت: ما در واردات محصولات کشاورزی به بلوغ کافی رسیده ایم اما در حوزه صادرات هنوز ابتدای راه هستیم و باید گام های بلندتری برداریم.

وی، همچنین صادرات را یکی از راه های حمایت از تولید دانست.

پنجمین راهبردی که از سوی وزیر جهاد کشاورزی مورد توجه و تاکید قرار گرفت، فعال کردن ظرفیت های دانش بنیان در بخش کشاورزی است که در این زمینه به سه رکن تحقیق و پژوهش، آموزش و ترویج کشاورزی در واحدهای تولیدی اشاره کرد.

وی، فعال کردن ظرفیت های دانش بنیان را منوط  به بهره‌گیری از همه ظرفیت های علمی نخبگان، دانشگاه‌ و شرکت‌های دانش‌بنیان دانست.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.