کدخبر :305732 پرینت
20 مرداد 1403 - 08:45

افزایش ضریب بهره‌مندی شرکت‌های دانش بنیان زنجان از خدمات صندوق نوآوری

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در حوزه تامین مالی دانش بنیان‌ها نمی‌توانیم با نظام سنتی پیش برویم و صندوق نوآوری تلاش کرده در این حوزه نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد و ضریب نفوذ خدمات این صندوق در زنجان از سال گذشته (۳۴ درصد) تا به امروز به ۷۳ درصد افزایش یافته است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر محمدصادق خیاطیان که برای بازدید از زیست بوم نوآوری و فناوری زنجان به این استان سفر کرده است، در نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان استان زنجان گفت: تا یک دهه قبل، ادبیات دانش بنیان در کشور کمتر شناخته شده بود، اما با حمایت‌های مقام معظم رهبری و مسئولان نظام، پیشرفت‌های خوبی را در این حوزه شاهد هستیم. اقتصاد دانش بنیان امروز دیگر یک انتخاب نیست، بلکه ضرورت کشور است.

وی تصریح کرد: سهم اقتصاد دانش بنیان از تولید ناخالص داخلی (GDP) درحال حاضر ۲.۷ درصد است که طبق هدف‌گذاری، باید به هفت درصد تا پایان برنامه هفتم توسعه برسد. بهترین بستر برای اقتصاد مبتنی بر ارزش افزوده، توسعه اشتغال‌زایی در کشور، حفظ و نگهداشت نخبگان و کمک به مهاجرت معکوس آنها، حوزه دانش بنیان است.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به رسالت این نهاد در حوزه تامین مالی دانش بنیان‌ها گفت: در حوزه تامین مالی دانش بنیان‌ها نمی‌توانیم با نظام سنتی پیش برویم و صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش کرده است در این حوزه نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد. ضریب نفوذ خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی از سال گذشته(۳۴ درصد) تا به امروز به ۷۳ درصد افزایش یافته است.

خیاطیان خاطرنشان کرد: بیش از ۷۰ درصد شرکت‌های دانش بنیان کشور، نوپا هستند و برای تبدیل این شرکت‌های دانش بنیان نوپا به فناور، در صندوق نوآوری و شکوفایی «برنامه ۱۰۰۰ فناور» را تدارک دیده‌ایم.

افزایش اعتبار صندوق پژوهش و فناوری استان زنجان به ۴۷ میلیارد تومان

دکتر محسن افشارچی، استاندار زنجان نیز در نشست ستاد اقتصاد دانش بنیان استان گفت: با توجه به چرخشی که در اقتصاد رخ داده است، حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان ضرورت دارد. با اقدامات اثربخش، زیرساخت‌های اقتصاد دانش بنیان در استان زنجان جانی دوباره گرفته است.

وی تصریح کرد: مسئله مهم در حوزه دانش بنیان، تامین مالی است که با نقش آفرینی صندوق نوآوری و شکوفایی شاهد گره گشایی در این حوزه هستیم.

افشارچی با اشاره به برنامه‌های اشتغال‌زایی استان گفت: حوزه دانش بنیان، فرصت خوبی برای اشتغال نخبگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است و تلاش می‌کنیم از این ظرفیت در استان به خوبی استفاده کنیم.

استاندار زنجان در خصوص وضعیت صندوق پژوهش و فناوری استان زنجان نیز گفت: آورده صندوق درحال حاضر ۲۰ میلیارد تومان است که این رقم تا هفته آینده به ۴۷ میلیارد تومان افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.