کدخبر :304507 پرینت
27 تیر 1403 - 16:08

انتقال دفاتر شرکت‌های ایکس و اسپیس‌ایکس به تگزاس

ایلان ماسک می‌گوید مقر دو شرکت پلتفرم شبکه اجتماعی ایکس و شرکت موشکی اسپیس‌ایکس را از کالیفرنیا به تگزاس منتقل می‌کند؛ جایی که درآمد ایالتی افراد مشمول مالیات نمی‌شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، این میلیاردر آمریکایی که هفته گذشته از دونالد ترامپ جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده حمایت کرد، با این اقدامات خود تسلا و بسیاری از کسب‌وکارهایی را که در کنترل خود دارد یا اداره می‌کند به تگزاس منتقل خواهد کرد.

ماسک که ثروتمندترین مرد جهان است، در سال ۲۰۲۱ محل سکونت خود را از کالیفرنیا به تگزاس تغییر داد، جایی که درآمد ایالتی افراد مشمول مالیات نمی‌شود.

مدیرعامل اسپیس‌ایکس و تسلا در سال‌های اخیر صریحاً وارد سیاست شده و اغلب از دولت بایدن و برخی مواضع دموکرات‌ها انتقاد کرده است.

رأی‌دهندگان کالیفرنیایی از نظر تاریخی از نامزدهای دموکرات حمایت کرده‌اند، حال آن‌که تگزاس به عنوان پایگاه قابل اعتماد جمهوری‌خواهان در نظر گرفته می‌شود.

ماسک گفت دفتر اصلی اسپیس‌ایکس به تأسیسات موجود در بوکا چیکا، و ایکس به آستین منتقل خواهد شد. اما میزان انتقال مشاغل یا تاسیسات از کالیفرنیا به تگزاس مشخص نیست.

اسپیس‌ایکس یک دفتر مرکزی وسیع در نزدیکی لس‌آنجلس دارد، یک مرکز هوافضای بزرگ که در آن هزاران کارمند، راکت فالکون-۹، کپسول‌های فضانوردی «دراگون» و برخی از ماهواره‌های استارشیلد را می‌سازند.

این میلیاردر آمریکایی در سال ۲۰۲۱ نیز دفتر مرکزی تسلا را از کالیفرنیا به تگزاس منتقل کرد، اما پارسال گفت که کالیفرنیا مرکز مهندسی آن باقی خواهد ماند.

او در اوایل سال جاری بخشی از شرکت اسپیس‌ایکس را از ایالت دلور به تگزاس منتقل کرد. این اقدام به‌دنبال تصمیم یک قاضی این ایالت صورت گرفت که طرح غرامت ۵۶ میلیارد دلاری ماسک در شرکت خودروهای الکتریکی تسلا را رد کرده بود.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.